حامد اصفهانيان، مديرعامل شركت توليدكننده اين محصول، مستقر در مركز رشد فناوري اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهي (رويش) و مجري اين طرح در گفتوگو با ايسنا اظهار كرد: مديريت بر واحدهاي آموزشي همواره از حساسيت بالايي برخوردار است و در اين ميان يكي از چالشهاي موجود، حجم و تنوع زياد اطلاعات توليد شده در مدارس ميباشد كه اين امر لزوم مكانيزه كردن و يكپارچهسازي اطلاعات را در جهت ارائه تحليلهاي مفيد به منظور اتخاذ تصميمهاي مناسب، حائز اهميت ميكند.
وي خاطرنشان كرد: نرمافزار «آموزيار» با هدف كمك به مديريت و تحليل اطلاعات مدارس و براساس «سيستم مديريت يكپارچه اطلاعات» (MIS)، در يك هسته اصلي و پنج ماژول جانبي طراحي و پيادهسازي شده است.
اصفهانيان در خصوص مزاياي اين نرمافزار به تسهيل مديريت مدرسه به دليل در دسترس بودن تمام اطلاعات مورد نياز، امكان راهبري و نظارت بر عملكرد نرمافزار توسط مدير واحد اموزشي، امكان بوميسازي نرمافزار جهت هر واحد آموزشي، امكان تعريف كاربران متعدد با قابليت تعريف سطوح دسترسي، عدم محدوديت در تعداد و ظرفيت اطلاعات ثبت شده دانشآموزان، حفظ، نگهداري و ارائه تمامي اطلاعات به صورت جامع و يكپارچه، امكان طراحي و صدور انواع كارنامههاي داخلي مدارس، سرعت بالا در محاسبات انواع كارنامهها و گزارشهاي انضباطي، عدم محدوديت در تعريف انواع آزمون و دورههاي امتحاني، امكان جستوجوي پيشرفته و انتقال خودكار اطلاعات دانشآموزان و دبيران به سال بعد و قابليت انتقال تمامي اطلاعات به نرمافزار «اكسل» اشاره كرد.
مجري اين طرح در خصوص ماژولهاي جانبي موجود در اين نرمافزار تصريح كرد: اين سيستم، قابليت انتقال اطلاعات در برنامه رسمي آموزش و پرورش (نرمافزار داناآموز) را داشته و علاوه بر ثبت اطلاعات ورود و خروج دانشآموزان، دبيران و كادر مدرسه، امكان اعلام وضعيت تحصيلي و انضباطي دانشآموزان از طريق پيام كوتاه به اولياء در آن وجود دارد.
وي در ادامه اظهار كرد: اين نرمافزار كه به همت متخصصان شركت بهسامان تدبير و با همكاري يك تيم متخصص و مشاركت دبيران و مديران مدارس طراحي شده در حال حاضر در 60 مدرسه تهران بزرگ به بهرهبرداري رسيده است.