ايتنا - در حال حاضر و با وضعیت فعلی گوگل پلاس؛ این فیس بوک است که همچنان در عرصه شبکه اجتماعی مجازی بی رقیب مینماید.
اگر گوگل پلاس قصد دارد رقابت خود با فیس بوک را با موفقیت پشت سر بگذارد، همچنان نیازمند است که امکانات بیشتری را به خود اضافه کند تا بتواند به یک شبکه اجتماعی منسجم و قوی تبدیل شود.
به گزارش ایتنا از دنیای صنعت، در یک نگاه دقیق میتوان گفت گوگل پلاس که اخیرا بسیار پر سرو صدا ظاهر شده و برآوردهای بسیاری در مورد آن پیشبینی کردهاند که به راحتی فیس بوک را پشت سر خواهد گذاشت، هنوز از فقر امکانات اساسی رنج میبرد. امکاناتی که باید جزء لاینفک یک شبکه اجتماعی قوی باشد.
در زیر چند نمونه از این امکانات که هنوز در سرویس جدید گوگل مشاهده نمیشود، اشاره میکنیم:
منافع حاصل از تبلیغات گوگل پلاس قطعا از عواید تبلیغات تجاری محروم است. درحال حاضر این شبکه اجتماعی جدید حدود ۲۰ میلیون کاربر دارد و عدم وجود تبلیغات مشخصا این سرویس را پرهزینه خواهد ساخت. البته این سرویس هنوز در قالب نسخه آزمایشی است و نمیتوان به درستی برآوردی از آینده آن در زمینه تبلیغات داشت.
بازیهای آنلاین یکی از نقاط قوت فیس بوک مربوط به بازیهای آنلاین آن میشود که هواداران بسیار زیادی دارد. در این شبکه اجتماعی بازیهایی وجود دارد که در بین افراد بسیار پرطرفدار هستند. هرچند گوگل پلاس نیز قرار است پلتفرم بازی را راهاندازی نماید اما بنا به سابقه گوگل و آنچه از سیستم و سیاستهای کاری این شرکت برمیآید به نظر میرسد چندان حساسیتی در این زمینه ندارد.
قابلیت جستوجوی افراد هرچند گوگل در زمینه جستوجو یک ابرقدرت بیچون و چرا است، اما در حال حاضر در گوگل پلاس افراد فقط میتوانند سایر اعضای گوگل پلاس را جستوجو کنند. درحالی که در فیس بوک امکانات جستوجوی بینظیری وجود دارد که دسترسی به دوستان و سایر افراد و حتی به صفحات مختلف همچون روزنامهها و مجلات را به سهولت ممکن میسازد.
بر همین اساس میتوان گفت که در حال حاضر و با وضعیت فعلی گوگل پلاس؛ این فیس بوک است که همچنان در عرصه شبکه اجتماعی مجازی بی رقیب مینماید و شاید در آینده نیز به این تفوق خود ادامه دهد.