۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۲

محصولاتی برای آینده: Asus ۹ Series Motherboard

ایتنا - شرکت اسوس به تازگی چند مدل مادربورد را بر اساس چیپ‌ست‌های 990FX، 990X و 970 شرکت AMD به بازار ارائه کرد.
محصولاتی برای آینده: Asus ۹ Series Motherboard



این مادربوردها که مجهز به سوکت AM3 هستند از آخرین پردازنده‌های این شرکت که تا مدتی دیگر وارد بازار می‌شود پشتیبانی می‌کنند.

به گزارش ایتنا مدل‌های موجود مادربوردهای مبتنی بر این چیپ‌ست شامل سری M5A99/97، مدل TUF SABERTOOTH 990FX و ROG Crosshair V Formula است که در ادامه نگاهی به بعضی ویژگی‌های سری M5A99/97 و SABERTOOTH خواهیم انداخت.

بر اساس اطلاعات ارائه شده سری M5A99/97 این مادربوردها که مجهز به فناوری‌های Dual Intelligent Processors (برای مدیریت توان فازها)، TurboV Processor Unit و Energy Processor Unit است که مجموعه کاملی از فناوری مدیریت انرژی است، که باعث بهبود توان مصرفی در این محصولات شده است.

در مدل‌های Premium این سری علاوه بر این امکانات ویژگی‌های دیگری مانند UEFI بایوس و نسل دوم از Dual Intelligent Processors که مجهز به فناوری DIGI VRM است، در نظر گرفته است.

این مادربورد (البته مدل‌های مبتنی برچیپ‌ست 990FX و 990X) به جزء فناوری Crossfire X از فناوری توسعه‌دهنده گرافیکی SLI هم پشتیبانی می‌کند که این موضوع باعث می‌شود طرفداران کارت‌های گرافیک NVIDIA بیش از پیش به سمت این محصولات کشیده شوند.

اما در سری SABERTOOTH این مادربوردها ما با یک خنک‌کننده سرامیکی پیشرفته رو به رو هستیم که در نگاه اول آدم را یاد لباس‌های نظامیان حرفه‌ای می‌اندازد.

این مادربورد که در سری TUF قرار می‌گیرد مجهز به چیپ‌ست 990FX است.

سطح این خنک‌کننده ۵۰ درصد بیشتر از خنک‌کننده‌های معمولی که این موضوع باعث دفع بهتر گرما چیپ‌ست و دیگر قطعات می‌شود.

علاوه بر این با وجود فناوری Thermal Radar که در آن از ده سنسور در جاهای حیاتی سیستم استفاده شده است که با وجود این ویژگی خود مادربورد می‌تواند به صورت خودکار به تنظیم دور فن‌های سیستم بپردازد و دمای سیستم را کاهش دهد.

از آن جایی که با یک مادربورد سری TUF رو به رو هستیم در این مادربورد از قطعات با استانداردهای بالا استفاده شده است که در مقابل گرما، سرما و دیگر موارد مقاوم است.
کد مطلب: 19195
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام