۰
plusresetminus
سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۸

کوالکوم از راشه اسنپ‌دراگون ۸ الیت با معماری جدید رونمایی کرد

شرکت کوالکام از پردازنده مرکزی «اسنپدراگون ۸ الیت» که تراشه‌ای برجسته با معماری جدید برای نسل جدید موبایل‌های پرچمدار است، رونمایی کرد.
کوالکوم از راشه اسنپ‌دراگون ۸ الیت با معماری جدید رونمایی کرد

شرکت کوالکام(Qualcomm) یک تراشه جدید موسوم به «اسنپدراگون ۸ الیت»(Snapdragon ۸ Elite) با معماری اوریون(Oryon) برای تعبیه در گوشی‌های هوشمند پرچمدار معرفی کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این شرکت در «اسنپ‌دراگون ۸ الیت» برای اولین بار از معماری «اوریون» استفاده می‌کند که سال گذشته در تراشه‌های «ایکس الیت»(X Elite» برای لپ‌تاپ‌ها معرفی شد.

همچنین به جای گره ۴ نانومتری سال گذشته، از یک گره ۳ نانومتری جدید استفاده می‌کند. این به «اسنپ‌دراگون ۸ الیت» کمک می‌کند تا عملکرد تک‌هسته‌ای و چند هسته‌ای ۴۵ درصد سریع‌تر داشته باشد، در حالی که ۲۷ درصد انرژی کمتری نسبت به «اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳» مصرف می‌کند.

در حالی که ما هنوز منتظر جزئیات بیشتر درباره «اسنپ‌دراگون ۸ الیت» هستیم، هنوز چیزهای زیادی برای توضیح وجود دارد.

همانطور که انتظار می‌رفت، این شرکت توانایی‌های هوش مصنوعی تراشه خود را ۴۵ درصد بهبود بخشیده و واحد پردازش عصبی(NPU) آن نیز نسبت به قبل دو برابر ارتقا یافته و عملکرد تراشه در بازی نیز ۴۰ درصد بهبود یافته است.

طبق گزارش‌ها این تراشه در ۲ هسته به حداکثر سرعت ۴.۳۲ گیگاهرتز می‌رسد و در شش هسته کوچک‌تر خود به ۳.۵۳ گیگاهرتز خواهد رسید.

با توجه به اینکه «اسنپ‌دراگون ایکس الیت» در رایانه‌های شخصی بسیار خوب عمل کرد، عملکردی خوب از این معماری در گوشی‌های هوشمند انتظار می‌رود.
کد مطلب: 81442
نام شما
آدرس ايميل شما