۰
plusresetminus
يکشنبه ۱ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۰

تعرفه تلفن ثابت اعتباری 1.5 برابر مکالمات تلفن ثابت

ایتنا - مشترکان با استفاده از سرویس تلفن‌های ثابت اعتباری می‌توانند با توجه به نیاز خود، میزان مصرف تلفن را از قبل مشخص و از افزایش کارکرد بی‌رویه و ناخواسته جلوگیری کنند
تعرفه تلفن ثابت اعتباری 1.5 برابر مکالمات تلفن ثابت

هم‌چنین می‌توانند قبل از آغاز هر دوره با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی با تعیین و پرداخت کارکرد تلفن خود در طول دوره از افزایش مصرف جلوگیری کنند، چراکه با پایان اعتبار پرداخت شده، پس از تماس و اطلاع به مشترک، تلفن خود به خود، قطع خواهد شد.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، چندی پیش مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، از واگذاری تلفن ثابت اعتباری در سطح وسیع، تا پایان سال یا اوایل سال آینده خبر داد.

به عقیدهٔ کارشناسان این سرویس باید به سرویس‌های تلفن ثابت افزوده می‌شد که همراه با سرویس‌های مکالمهٔ رایگان، نظرسنجی، شبکهٔ خصوصی مجازی، مشاورهٔ تلفنی، مکالمهٔ انبوه، شمارهٔ اختصاصی و سرویس شماره فراگیر هشت سرویس شبکهٔ هوشمند هستند.

فرد در کارت‌های تلفن ثابت اعتباری می‌تواند هویت خود را حفظ و کارتش را در صورت اتمام، شارژ و یا هویت جدیدی احراز کند؛ متقاضیان استفاده از این سرویس هم می‌توانند با خریداری کارت شارژ از مراکزی که کارت شارژ سیم‌کارت‌های تلفن همراه را به فروش می‌رسانند، نسبت به خرید آن اقدام کنند.

به گفته مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، تلفن ثابت اعتباری در برخی استان‌ها از جمله قزوین و بوشهر برقرار شده است و هم‌چنین ارتباطات (GSM) روستایی یا شبکه بی‌سیم روستایی نیز به صورت اعتباری شده است.

فیضی هم‌چنین در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت طرح تلفن ثابت اعتباری اظهار کرده بود: این طرح تصویب و در کل کشور به تمامی شرکت‌های مخابراتی ابلاغ شده است و در هر استانی که امکان واگذاری این سرویس وجود داشته باشد، واگذاری آن بلامانع است.

به گفته او هزینه اولیه وصل تلفن ثابت اعتباری ۱۰ هزار تومان درنظر گرفته شده اما تعرفه مکالمات آن یک و نیم برابر تعرفه مکالمات تلفن ثابت فعلی است.

وی یادآور شد: بیش‌تر تجهیزات مورد نیاز برای این سرویس تولید داخل کشور بوده و تنها یکسری از آن‌ها باید از خارج از کشور وارد شوند.

این سرویس تفاوتی با تلفن ثابت ندارد و فقط به عنوان یکی از سرویس‌های جدید محسوب می‌شود و متقاضیان به میزان شارژ خریداری شده، مصرف می‌کنند و صورت‌حساب برای آن‌ها ارسال نمی‌شود.

البته سرویس‌دهی کارت‌های تلفن اعتباری با نصب تجهیزاتی امکان‌پذیر خواهد بود که استفاده از این تجهیزات در نقاط کم مصرف چون روستاها و شهرهای کوچک اقتصادی نیست.

به گفته مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران، این کارت‌ها را می‌توان از مراکز و دفاتر خدمات ارتباطی و تمام اماکن مجاز فروش کارت تلفن خریداری کرد.

در هر حال با استفاده از این سیستم، مشترکان پرمصرف نیز می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی و خرید اعتبار و پرداخت آن، توسط سیستم بانکی از قبل، هزینه‌های کارکرد تلفن خود را به صورت یک‌ماهه، دو ماهه و سه ماهه تأمین کرده و دیگر نگران دیر رسیدن و یا نرسیدن قبوض تلفن خود و قطع آن نباشند.

این سیستم قادر است به صورت روزانه ریز مکالمات و هم‌چنین میزان بدهی مشترکین را مشخص و ارائه کند و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی و یا سامانه ۱۸۱۸ از آخرین کارکرد تلفن خود در همان روز، مطلع شده و درصورت تمایل نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

به گزارش ایسنا یکی دیگر از ویژگی‌های سرویس کارت اعتباری این است که شخص می‌تواند با هزینهٔ کم‌تر ارتباط بین‌المللی نیز داشته باشد؛ در واقع در این سرویس که به معنای اختصاص یک کارت رمزدار و یا شماره رمز به مشترک است، افراد می‌توانند با این شماره رمز از هر دستگاه تلفن که در دسترس باشد، مکالمات خود را به مقصد شهری، بین‌شهری، بین‌المللی و تلفن همراه برقرار کنند و هزینهٔ مکالمات از اعتبار کارت کسر می‌شود.

راه‌اندازی سرویس کارت اعتباری به‌عنوان یکی از خدمات شبکهٔ هوشمند است که از نظر عملیاتی همانند کارت‌های تلفن همگانی هوشمند بوده و افراد به جای یک کارت تلفن همگانی، کارتی با یک شمارهٔ اشتراک دارند که می‌توانند با کاربرد کد یا شمارهٔ مشخص آن از هر تلفنی استفاده کنند و با وارد کردن کد مخصوص از تلفن به عنوان یک تلفن همگانی استفاده کرده و با هر نقطه‌ای تماس بگیرند.
کد مطلب: 20070
نام شما
آدرس ايميل شما