این شرکتها میخواهند فضایی ایجاد شود که مصرفکنندگان برای استفاده از ابزارهای تجارت الکترونیک، خرید اینترنتی موسیقی، استفاده از شبکههای اجتماعی و جستوجو اجبار داشته باشند.
بوي انحصار ميآيد
رقابت غولهای اينترنت بر سر اقتصاد وب
29 آبان 1390 ساعت 11:41
این شرکتها میخواهند فضایی ایجاد شود که مصرفکنندگان برای استفاده از ابزارهای تجارت الکترونیک، خرید اینترنتی موسیقی، استفاده از شبکههای اجتماعی و جستوجو اجبار داشته باشند.
۵ شرکت بزرگ گوگل، اپل، آمازون، فیسبوک و مایکروسافت در رقابتی حياتی تلاش میکنند اقتصاد اینترنت را تحت تسلط خود بگيرند.
به گزارش ايتنا از همكاران سيستم، استراتژی تمام این شرکتها گرفتن سهم شرکتهای دیگر و افزایش قدرتشان در قلمرو اینترنت است.
این شرکتها میخواهند فضایی ایجاد شود که مصرفکنندگان برای استفاده از ابزارهای تجارت الکترونیک، خرید اینترنتی موسیقی، استفاده از شبکههای اجتماعی و جستوجو اجبار داشته باشند. به عبارت دیگر میخواهند ما در این جعبه جادویی محصور شویم.
آنها میخواهند به جای داشتن یک اینترنت بزرگ و پرترافیک، به سمت ایجاد یک شبکه حرکت کنند که تمام اطلاعات در آن تفکیک شده و در دسترس باشد.
گوگل در میان این ۵ شرکت از همه قدرتمندتر، جاه طلبتر و تهاجميتر است.
موتور جستوجوی این شرکت به تنهایی حدود ۲۰۰ میلیارد دلار در بورس برایش درآمدزایی کرده است.
اما اكنون ديگر موتورهای جستوجو، آینده اینترنت نیستند. آنها به سرعت در حال پیشرفت به سمت رسانههای جهانی، نرمافزارهای موبایل و تجارت الکترونیک هستند.
کد مطلب: 20242
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/20242/رقابت-غول-های-اينترنت-سر-اقتصاد