۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۱
بوي انحصار مي‌آيد

رقابت غول‌های اينترنت بر سر اقتصاد وب

این شرکت‌ها می‌خواهند فضایی ایجاد شود که مصرف‌کنندگان برای استفاده از ابزارهای تجارت الکترونیک، خرید اینترنتی موسیقی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و جست‌وجو اجبار داشته باشند.
رقابت غول‌های اينترنت بر سر اقتصاد وب

۵ شرکت بزرگ گوگل، اپل، آمازون، فیس‌بوک و مایکروسافت در رقابتی حياتی تلاش می‌کنند اقتصاد اینترنت را تحت تسلط خود بگيرند.
 به گزارش ایتنا از همكاران سيستم، استراتژی تمام این شرکت‌ها گرفتن سهم شرکت‌های دیگر و افزایش قدرتشان در قلمرو اینترنت است.

این شرکت‌ها می‌خواهند فضایی ایجاد شود که مصرف‌کنندگان برای استفاده از ابزارهای تجارت الکترونیک، خرید اینترنتی موسیقی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و جست‌وجو اجبار داشته باشند. به عبارت دیگر می‌خواهند ما در این جعبه جادویی محصور شویم.
آنها می‌خواهند به جای داشتن یک اینترنت بزرگ و پرترافیک، به سمت ایجاد یک شبکه حرکت کنند که تمام اطلاعات در آن تفکیک شده و در دسترس باشد.

گوگل در میان این ۵ شرکت از همه قدرتمند‌تر، جاه طلب‌تر و تهاجمي‌تر است.
موتور جست‌وجوی این شرکت به تنهایی حدود ۲۰۰ میلیارد دلار در بورس برایش درآمدزایی کرده است.
اما اكنون ديگر موتورهای جست‌وجو، آینده اینترنت نیستند. آنها به سرعت در حال پیشرفت به سمت رسانه‌های جهانی، نرم‌افزارهای موبایل و تجارت الکترونیک هستند.
 

به گوگل مارت خوش آمدید


این پروژه‌‌ همان استراتژی گوگل برای ایجاد یک فروشگاه بزرگ اینترنتی است.
فروشگاه‌های وال‌ مارت در واقع با قیمت پایین اجناس بر رقبایشان غلبه کرده‌اند و در آمریکا با توزیع‌کنندگان بسیار، تعداد بی‌شماری از مصرف‌کنندگان را جذب می‌کنند.

یکی دیگر از پروژه‌های گوگل در راستای این هدف بزرگ، گوگل موزیک است که در هفته گذشته عرضه شد.
این محصول شباهت زیادی به آی‌تونز اپل دارد و این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد که ترانه‌هایی را از طریق گوگل پلاس با دوستانشان به اشتراک بگذارند.
اما به عقیده متخصصان این محصول باکیفیت، یک ایراد دارد و آن گرفتن شماره کارت‌های اعتباری از کاربر، حتی برای دانلود موسیقی‌های رایگان است.
اما در هرحال یک تصویر کامل از استراتژی بزرگ گوگل است.

گوگل به تمام جوانب دنیای اینترنت اندیشیده است. برای شبکه‌های اجتماعی، گوگل پلاس؛ براي سیستم‌های عامل، اندروید؛ براي ارسال ویدئو، سايت یوتوب؛ براي دنیای تجارت Google product search و برای دفا‌تر کار، اسناد گوگل را عرضه کرده است.

البته گوگل در رقابت بر رسیدن به تسلط کامل به اینترنت تنها نیست.
در فضای موتورهای جست‌وجو، بینگ مایکروسافت ۲۸ درصد بازار آمریکا را در اختیار دارد.
رایانه لوحی کیندل فایر تهدیدی جدی برای بازار آی‌پد به حساب می‌آید و اپل هم می‌کوشد تا با شبكه اجتماعي موسيقي محور خود موسوم به «پینگ» بخشی از دنیای شبکه‌های اجتماعی را از آن خود کند.

ما نيز بايد به دقت به نظاره این نبرد تمام آمریکایی بنشينيم و ببينيم برنده اين ميدان كدام يك از اين غول‌های اينترنت خواهد بود.
 
کد مطلب: 20242
برچسب ها: انحصار گوگل
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ