۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۵۱
خروج چینی‌ها کار دست مبین نت داد

اختلالات در شبکه مبین نت

ايتنا - این اختلالات که از صبح امروز آغاز شده است تا هنگام مخابره این خبر و تا ساعت ۱۶ همچنان ادامه داشته و رفع نشده است.


شبکه وایمکس اپراتور مبین نت که امروز صبح برای چندمین بار دچار اختلال شده است تا هنگام مخابره این خبر همچنان قطع است که این امر به گفته برخی کارشناسان اولین آثار خروج هواوی پیمانکاری چینی این شرکت از ایران است.

به گزارش ایتنا از موبنا، صبح امروز شبکه وایمکس مبین نت در تهران و چند شهر دیگر دچار اختلال شد که مدیر روابط عمومی این شرکت اختلال این شبکه را در تهران تایید کرد.
چهره‌قانی مدیر روابط عمومی این شرکت علت این اختلال را مشکلات فنی ذکر کرد و خاطرنشان کرد تا ساعت ۱۵ امروز این اختلال پایان می یابد. ولی با وجود پیگیری‌های خبرنگار ما این اختلالات که از صبح امروز آغاز شده است تا هنگام مخابره این خبر و تا ساعت ۱۶ همچنان ادامه داشته و رفع نشده است.
برخی از کارشناسان این حوزه اظهار می‌دارند که این مشکلات به دلیل خروج نیروهای شرکت هواوی از ایران است چرا که بخش اعظمی از بار فنی مبین نت بر دوش شرکت هواوی بوده است.

شرکت هواوی هفته پیش برخی از تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را بهانه قرار داد و اعلام کرد که از بازار مخابراتی ایران خارج می شود.
از این رو برخی اظهار داشته‌اند که اختلالات امروز مبین نت به این دلیل است.

مبین نت یکی از چهار اپراتوری است که سال ۸۸ مجوز فعالیت در حوزه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت بی‌سیم را در ۳۰ استان از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کرده است.
این شرکت بخش اعظمی از بار فنی شرکت خود را بر عهده شرکت هواوی که یک یک پیمانکار چینی است قرار داده بود.

اختلالات پياپي
همچنين مطابق گزارش موبنا شبکه ارتباطی مبین نت برای سومین بار طی دو ماه اخیر دچار اختلالات شده است.
در دو بار اول این شبکه در شهرهای بابل، کیش، چابهار، تبریز، شهرکرد، بندرعباس و ایلام دچار قطعی‌های مکرر وایمکس شده بود که در بار اول روابط عمومی این شرکت دلیل این اختلالات را انجام امور فنی ذکر کرده بود.
در زمان دوم شرکت ارتباطات مبین نت اختلالات گسترده خود را متوجه شرکت زیرساخت دانسته بود و اعلام کرد: علت آن اختلال در شبکه زیرساخت ارتباطات کشور بوده است.
این شرکت اعلام کرد که شبکه مبین نت در هیچ یک از شهرهای تحت پوشش مشکلی ندارد و این اشکالات از شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت ناشی می‌شود.

اما شرکت ارتباطات زیر ساخت ضمن رد این ادعا تاکید کرد که طی روزهای اخیر هیچگونه اعلان خرابی و قطعی از سوی شرکت مبین نت به مراکز نگهداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت در باره قطع اینترنت اعلام نشده چرا که شرکت ارتباطات مبین نت به هیچ وجه اینترنت خود را در شهرهای یاد شده از شرکت ارتباطات زیرساخت دریافت نمی‌کند.

دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: طبیعی است که شرکت مبین نت به دلیل نوپا بودن غالبا در طراحی و مهندسی شبکه خود دچار اشکالات اولیه باشد، از همین رو شرکت ارتباطات زیرساخت آمادگی خود را در راستای بهبود طراحی شبکه شرکت مبین نت با عرضه خدمات فنی و مهندسی و سرویس‌های مختلف و به روز خود اعلام کرده است.

گفتنی است در هنگام تماس با مرکز پشتیبانی این شبکه بعد از ساعت‌ها وقت گذاشتن برای گرفتن خط، بعد از این که به پشتیبانی شبکه هم متصل می‌شوی، یک صدای بی روح به کاربر یادآوری می کند که مرکز تماس از ترافیک سنگینی برخوردار است و باید یا صبر کنید و یا پیغام بگذارید که متاسفانه بعد از مدت زمان طولانی منتظر بودن این خط خود بخود قطع می‌شود. و این بدین معنا است که مرکز پشتیبانی این اپراتور وایمکس پاسخگوی کاربران خود نیست.
 
کد مطلب: 20503
نام شما
آدرس ايميل شما


mobar
feedback
chera moratab shabake ghte hich kasi ham javab gho nist faghat baladin az mardom pol beghirida