ايرنا - معاون مركز صنايع نوين، اعطاي چندين نمايندگي توسط شركتهاي ايراني به شركتهاي خارجي و حداقل امضاي سه تفاهمنامه همكاري با شركتهاي آلماني و نروژي را از جمله دستاوردهاي ايران در نمايشگاه سبيت آلمان ۲۰۰۵اعلام كرد.
محمد ثروتي افزود: همچنين فروش چندين محصول به شركتهاي خارجي نيز از جمله اين موارد است.
وي اظهار داشت: اما دستاوردها و ارتباطات به دست آمده در طول سال و پس از برگزاري نمايشگاه سبيت يا هر نمايشگاه ديگري بايد تبديل به يك همكاري عملي شود.
وي تاكيد كرد: اين كه نام ايران در زمينه فناوري اطلاعات و ارتباطات و در بين ۶۵كشور دنيا مطرح شد، ميتواند كمك شاياني در اين زمينه باشد.
اين مسئول با اشاره به اين كه در نمايشگاه سبيت ۲۰۰۵آلمان ارتباطات زيادي با متخصصان ايراني خارج از كشور برقرار شد، افزود: حضور در نمايشگاهها باعث ميشود شركتهاي ايراني استانداردهاي محصولات نرمافزاري را مطابق نيازهاي بازار بينالمللي به كار گيرند.
به عقيده وي، اين امر باعث ايجاد ارزش افزوده در خود محصول و توسعه شركت خواهد شد.
معاون مركز صنايع نوين افزود: حضور تعدادي از شركتهاي ايراني در نمايشگاههاي خارجي باعث ميشود كه توجه ساير شركتهاي داخلي هم براي حضور در بازارهاي بينالمللي جلب شود.
ثروتي خاطرنشان كرد: براي اين كه صنعت نرمافزار ايران بتواند رشد قابل ملاحظهاي داشته و رقابت خوبي در اين زمينه برقرار و نيازهاي داخلي كشور به خوبي تامين شود بايد با خارج از كشور تعامل داشته باشيم.
وي حضور در نمايشگاههاي فناوري را يكي از مهمترين راههاي تعامل با دنيا دانست و تاكيد كرد: حضور ايران در نمايشگاههاي خارجي، سبب ارائه توانمندي صنعت نرمافزار ايران ميشود.
اين مسئول تصريح كرد: ارائه اندازه بازار آيتي ايران سبب ميشود كه شركتهاي خارجي توجه ويژهاي به ايران داشته باشند و همچنين حضور در نمايشگاه خارجي براي كشور بايد تداوم داشته و هر ساله نسبت به سال قبل گسترش پيدا كند.
وي گفت: در اين رابطه بايد شركتهاي داخلي علاوه بر نيازهاي بازار داخلي به نيازهاي بازارهاي بينالمللي نيز توجه داشته باشند زيرا اين امر باعث توانمندي صنعت داخلي ميشود.
وي با اشاره به اينكه ايران براي سومين بار در نمايشگاه سبيت شركت كرد، افزود: هدف از شركت در اين نمايشگاه نشان دادن توانمندي ايران در زمينه نرمافزار و ارائه محصولات كشور در اين زمينه بود.
وي خاطرنشان كرد: شركتهاي ايراني محصولات كم و بيش خوب و قابل ارائه در بازارهاي بينالمللي دارند.
به عقيده وي با توجه به اين كه نمايشگاه سبيت بزرگترين رويداد فناوري اطلاعات و ارتباطات دنيا است، حضور ايران در اين نمايشگاه حائز اهميت بسياري است.
وي با اشاره به وجود يك غرفه ۱۲۰متري براي ۱۴شركت نرمافزاري بخش خصوصي و يك غرفه ۱۰متري براي خدمات برونسپاري ايران ( (Outsourcingگفت: شركتهاي ايراني در طي برگزاري اين نمايشگاه با ارائه توانمنديهاي خود سعي در برقراري ارتباط تجاري با شركتهاي خارجي كردند.
ثروتي اظهار داشت: نمايشگاه سبيت محل فروش مستقيم محصولات نيست بلكه محلي براي ايجاد ارتباطات بينالمللي، يافتن مشتريان و شركاي بالقوه است.
معاون مركز صنايع نوين تاكيد كرد: موفق بودن در اين زمينه بستگي به اين دارد كه شركتها ارتباطات به دست آورده را به همكاري تجاري تبديل كنند.