نخستين بار ياهو در اكتبر گذشته موتور جستوجوي خود را معرفي نمود كه كمي متفاوت با موتور جستوجوي گوگل بود.
رقابت ميان ياهو و گوگل رو به افزايش است و تنها چند روز پس از اينكه گوگل شروع به آزمايش طرح تاريخچه جستوجوي خود نمود، ياهو نيز نسخه بتاي ابزار جستوجوي شخصي جديد خود را معرفي كرد.
اين ابزار جديد ياهو بنام Dubbed My Web به كاربران امكان ذخيره، به اشتراك گذاري و مديريت صفحات وب را ميدهد.
در اين ابزار، امكان افزودن يادداشت به صفحات ذخيره شده براي سهولت مراجعه به آنها و براي ذخيره لينكي در صفحه وب و كپي محتويات آن صفحه وجود دارد.
ابزار جديد گوگل بنام My Search History نيز به كاربران امكان دسترسي به كليه درخواستهاي جستوجو و نتايج آنها را در گذشته ميدهد.
اين گونه دسترسي به فعاليتهاي افراد در وب، حساسيت عدهاي را درخصوص حفظ حريم شخصي كاربران برانگيخته است، هرچند ياهو لينكي را براي مسدود ساختن وبسايتها به منظور جلوگيري از آشكار شدن نتايج جستوجو ارائه كرده است.
هر صفحهاي در محلي شخصي ذخيره ميشود، مگر اين كه در پوشهاي عمومي قرار گيرد. لينكها را ميتوان آرشيو نمود و با استفاده از RSS آنها را به اشتراك گذاشت.
حال بايد ديد كه اين دو به چه محبوبيتي دست خواهند يافت!