ایتنا - وب سایتهای مخدوش و کند، میتواند سازمانها را به شدت تحت تاثیر منفی خود قرار دهد.
شرکت اینترنتی وان اند وان (۱&۱) که یکی از بزرگترین شرکتهای ارائهدهنده سرویسهای میزبانی وب در اروپا و جهان به شمار میرود، در تحقیق اخیر خود بر موضوعات جالبی متمرکز شده است.
به گزارش ایتنا از مرواهاست به نقل از سایت GreatResponder، این شرکت در نظرسنجی خود، نظرات ۱۳۴۰ مشتری و کاربر اینترنت را جویا شده است.
بر پایه این گزارش، کندی سرعت، یکی از عوامل اصلی رویگردانی افراد از سایتهای اینترنتی به شمار میرود.
به عبارت دیگر هر چه سرعت یک سایت در واکنشدهی به عملیات مورد نظر کاربر بیشتر باشد، کاربر احساس رضایت بیشتری نموده و به دنبال آن، احتمال خرید محصول یا سرویس آن شرکت افزایش مییابد.
اصولاً اینگونه فرض میشود که سایتهای سریعتر، عملکرد بهتری دارند.
بسیاری از کاربران آمریکایی معتقدند پنج عامل اصلی مخدوش بدون و بد کار کردن یک سایت عبارتند از:
۱. کند بودن صفحات اینترنتی (۶۵ درصد)
۲. زمان طولانی برای لود شدن صفحه (۵۸ درصد)
۳. صفحات اینترنتی شکسته (۴۲ درصد)
۴. آدرس سایتی که به هیچ کجا ختم نمیشود (۳۴ درصد)
۵. سفارشهای آنلاینی که عملی نمیگردد (۳۲ درصد)
امروزه که "سرعت" به یکی از عوامل اصلی رتبهدهی سایتها تبدیل شده و تجارت الکترونیک و بانکداری اینترنتی نیز بر پایه ثانیه استوار است، بیشتر کاربران آمریکایی از این که برخی سایتها در طول شب برای عملیات نگهداری و بهروزرسانی غیرفعال میشود، احساس نارضایتی و سرخوردگی پیدا میکنند.
بر اساس این گزارش، بسیاری از افراد وقتی با وب سایت "معیوب" یک شرکت مواجه میشوند، عطای خرید از آن شرکت را به لقایش میبخشند!
جالب اینجاست که این کاربران معمولاً در آینده، تمایلی به بازگشت مجدد به سایت مزبور را ندارند.
اصولاً وب سایتهای مخدوش، اتکاناپذیر و غیرقابل اعتماد میتواند سازمانها را در هر حد و اندازه و وابسته به هر کسب و کاری که باشند، تحت تاثیر منفی خود قرار دهد.
بر این اساس، صاحبان کسب و کارها باید مطمئن شوند که وب سایت آنها در وهله اول به گونهای درست و زیبا طراحی شده و دارای کارکردی عالی است و در وهله دوم از سرویسهای میزبانی قدرتمندی بهره میگیرد.