۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۰

تلاش آمازون برای استفاده از عینک‌های واقعیت افزوده توسط رانندگان تحویل کالا

گفته شده که این عینک‌ها می‌توانند به رانندگان دستورالعمل‌های ناوبری «نوبت به نوبت» در حین رانندگی ارائه دهند. این قابلیت‌ها باعث می‌شود که رانندگان دیگر نیازی به حمل دستگاه‌های GPS دستی نداشته باشند و در نتیجه بتوانند تعداد بیشتری بسته را با خود حمل کنند. 
تلاش آمازون برای استفاده از عینک‌های واقعیت افزوده توسط رانندگان تحویل کالا
طبق گزارش‌ها، آمازون در حال توسعه عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده (AR) برای رانندگان تحویل کالای خود است.

به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، منابع آگاه به رویترز گفته‌اند که این عینک‌ها، که با کد داخلی "آملیا" شناخته می‌شوند، به منظور افزایش کارایی رانندگان طراحی شده‌اند و قرار است زمان تحویل هر بسته را به حداقل برسانند. این محصول جدید در واقع نسخه ارتقایافته‌ای از عینک‌های هوشمند فعلی Echo Frames است که آمازون پیش از این تولید کرده بود.

این عینک‌ها دارای نمایشگری هستند که به رانندگان برای مسیریابی در داخل و خارج از ساختمان‌ها کمک می‌کند. همچنین، گفته شده که این عینک‌ها می‌توانند به رانندگان دستورالعمل‌های ناوبری «نوبت به نوبت» در حین رانندگی ارائه دهند. این قابلیت‌ها باعث می‌شود که رانندگان دیگر نیازی به حمل دستگاه‌های GPS دستی نداشته باشند و در نتیجه بتوانند تعداد بیشتری بسته را با خود حمل کنند. 
 

این منابع خبری اشاره کرده‌اند که، با وجود این مزایا، این پروژه هنوز قطعی نیست و در صورتی که این عینک‌ها کارایی موردنظر را نداشته یا هزینه تولیدشان بالا باشد، احتمال دارد که توسعه آن متوقف شود. حتی در صورت موفقیت پروژه، ممکن است سال‌ها طول بکشد تا آمازون بتواند رانندگان خود را ملزم به استفاده از این عینک‌ها کند. از چالش‌های دیگر این پروژه، تعبیه باتری با دوام کافی برای شیفت‌های کاری هشت‌ساعته و طراحی راحتی است که مانع از خستگی رانندگان در طولانی‌مدت شود. همچنین، جمع‌آوری داده‌های دقیق از ساختمان‌ها و محله‌های مختلف برای ایجاد این سیستم مسیریابی نیز نیاز به تلاش و زمان زیادی دارد.

آمازون، در عین اظهارنظر در مورد وجود چنین عینک‌هایی، اعلام کرده که «به صورت مداوم در حال نوآوری برای ایجاد تجربه‌ای امن‌تر و بهتر برای رانندگان» است. اگرچه عینک‌های Echo Frames آمازون فروش چندان موفقی نداشته و تنها ۱۰۰۰۰ واحد از نسخه سوم این عینک‌ها به فروش رفته، اما آمازون همچنان به دنبال یافتن راه‌هایی نوین برای ارتقای رضایتمندی و بهره‌وری در تحویل کالا است.
کد مطلب: 81773
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ