ایتنا- از اقدامات جالب خانم مایر، رایگان کردن غذای کارمندان، القای حس آرامش به کارمندان از طریف دکور شرکت و برداشتن تابلوهای سهام یاهو برای از بین بردن استرس کارمندان است.
اولویتهای اصلی ماریسا مایر مدیر عامل جدید یاهو بهبود موتور جستوجو و سرویس ایمیل این شرکت است.
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از سایت سینت، پیشتازی یاهو در بازار شبکههای اجتماعی نیز یکی از آرزوهای بزرگ مایر در دوران مدیریتش بر مجموعهٔ یاهو است.
هر چند این مدیر جدید هنوز استراتژیهایش را اعلام نکرده است، اما در این مدت چندان هم بیکار ننشسته است و کارهایی کوچک را انجام داده است.
مایر در قدم اول میخواهد عملکرد موتور جستوجو و سرویس ایمیل را بهبود ببخشد.
علت این کار جنبههای مالی این دو سرویس بزرگ و عملکرد نه چندان مناسب آنها در چند ماه گذشته است.
برای نمونه در ماه ژوئن امسال، موتور جستوجوی یاهو تنها ۱۳ درصد از بازار را در اختیار داشت، حال آنکه سهم این موتور جستوجو در مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۹ درصد بود.
مایر در این یک ماه، نشان داده است که تمایل دارد به طور مستقیم در بخشهای تکنولوژی، سیستم عامل و محصولات شرکت تمرکز و نظارت مستقیم داشته باشد.
آنطور که شواهد نشان میدهد، جنبههای فنی و فرهنگ حاکم بر یاهو مورد قبول این مدیر جدید نیست.
او به محض ورود درخواست کرده غذای همکاران رایگان باشد و طراحی داخلی یاهو به طور کامل تغییر کند به نحوی که فضای شرکت حس همکاری و آرامش را به کارمندان منتقل نماید.
او همچنین دستور داده به منظور کاهش استرس تابلوهای اعلام قیمت سهام یاهو از داخل شرکت برداشته شود.
بسیاری از متخصصان امیدوار هستند که خانم مایر با تجربه و تخصصی که از گوگل با خود آورده، بتواند یاهو را دچار تحول کند.