۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۸

بازار نرم‌افزارهای کسب‌وکار در سال ۲۰۱۲ به ۱۶۶ میلیارد دلار می‌رسد

ایتنا- علیرغم پیش‌بینی رشد بازار نرم‌افزارهای کسب‌وکار در سال آینده، اما باز هم نسبت به سال‌های گذشته میزان رشد این بازار کمتر بوده است.
بازار نرم‌افزارهای کسب‌وکار در سال ۲۰۱۲ به ۱۶۶ میلیارد دلار می‌رسد


موسسه داده‌های بین المللی (آی.دی.سی) پیش‌بینی کرده است که حجم بازار نرم‌افزارهای کسب‌وکار در سال جاری میلادی به رقم ۱۶۶ میلیارد دلار خواهد رسید.
 

آی.دی.سی این برآورد‌ها را با انجام مطالعه‌ای بین ۴۰۰ فروشنده نرم افزار در ۴۹ کشور دنیا به دست آورده است. 

به گزارش ایتنا از همکاران سیستم، آی.دی.سی پیش‌بینی کرده است بازار نرم‌افزارهای کاربردی مورد استفاده در کسب‌وکار‌ها در سال جاری در مقایسه با سال ۲۰۱۱ حدود ۷. ۳ درصد رشد خواهد داشت. 

این رقم در مقایسه با سه سال گذشته کمترین نرخ رشد در این بازار محسوب می‌شود. 

با این همه برخی از بخش‌های این بازار از رشد بسیار خوبی در مقایسه با سال گذشته برخوردار بوده است. 

برآوردهای آی.دی.سی نشان می‌دهد بازار نرم افزارهای مربوط به حوزه خدمات مشتری در این سال ۹. ۶ درصد و نرم افزارهای بازاریابی ۹. ۷ درصد رشد داشته است. 

نرخ رشد بخش نرم‌افزا‌ها و راهکارهای فروش نیز ۶. ۷ درصد اعلام شده است. 

نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و نرم افزارهای کار جمعی نیز در مجموع ۶. ۸ درصد رشد داشته است. 

بازار نرم‌افزارهای اجتماعی کسب و کار‌ها نیز در این سال رشدی ۱. ۴۰ درصدی را تجربه کرده است. 

بازار نرم‌افزارهای مدیریت عمکرد مالی، مدیریت راهبردی و دیگر نرم‌افزارهای مربوط به مدیریت منابع سازمانی (ERM) نیز در مجموع ۴. ۸ درصد رشد داشته است. 

پیش‌بینی‌های آی.دی.سی حاکی از این است که در سال میلادی پیش رو بازار نرم‌افزارهای ویژه کسب و کار‌ها در کشورهای مختلف عملکرد متفاوتی خواهد داشت. 

پیش‌بینی می‌شود در کشورهای آسیایی و حوزه اقیانوس آرام (بجز ژاپن) تقاضای زیادی برای راهکارهای مدیریت دارایی‌های سازمانی وجود داشته باشد و این بخش از بازار در این منطقه رشدی ۱۶ درصدی را تجربه کند. 

برای راهکارهای نرم‌افزاری ویژه پژوهش و اکتشاف نیز در این مناطق نرخ رشد ۴. ۱۳ درصدی پیش‌بینی می‌شود. 

کسب‌وکار‌ها در کشورهای آمریکای لاتین بیش از هر چیزی بر راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت منابع سازمانی تمرکز خواهند کرد. 

در اروپای مرکزی و شرقی، خاورمیانه و آفریقا راهکارهای هوشمندی تجاری از قبیل نرم افزارهای مدیریت عملکرد مالی، مدیریت راهبردی و غیره با استقبال بیشتری روبرو خواهد شد. 

پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۳ این نرم افزار‌ها در این منطقه حدود ۵. ۱۴ رشد داشته باشند.
 
موسسه آی.دی.سی در این گزارش همچنین به بررسی سهم عرضه کنندگان مختلف از بازار نرم افزارهای کسب و کار پرداخته است. 

برآوردهای این موسسه نشان می‌دهد در نیمه اول سال ۲۰۱۲ شرکت‌های مایکروسافت، سپ، اوراکل، آی بی‌ام و ادوبی از جمله مهم‌ترین عرضه کنندگان راهکارهای کسب و کار در جهان هستند. 

شرکت مایکروسافت در نیمه اول سال جاری توانسته ۱۴.۴ درصد از این بازار را به خود اختصاص دهد و در جایگاه اول این بازار بایستد. 

فروش موفقیت آمیز راهکارهای مایکروسافت در حوزه مدیریت سیستم‌ها و مدیریت ارتباط با مشتری از جمله دلایل موفقیت این شرکت اعلام شده است.
کد مطلب: 24548
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ