ایتنا- محصولات مایکروسافت را شاید بتوان مظلومترین محصولات حال حاضر بازار لقب داد! هم شکست فروش، هم تبلیغات رسانهای بد و هم بهره نبردن از مد روز که اپل این نکته را به خوبی در محصولاتش رعایت کرده است!
چه بخواهیم و چه نخواهیم سرفیس مایکروسافت را خوب نمیخرند.
دو موسسه تحقیقات بازار اعلام کردند سرفیس مایکروسافت در فصل آخر سال گذشته میلادی خوب فروش نکرده است.
به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، هر چند بیش از ۱ میلیون تبلت سرفیس راهی بازار شده اما همه آنها فروخته نشده است. بسته به منبع خبری، حدود یک میلیون تبلت فروخته شده است.
موسسه IHS اعلام کرده علی رغم ارسال ۱.۲۵ میلیون سرفیس به بازار، مایکروسافت توانست در فصل آخر سال مالی گذشته تنها ۷۰۰ هزار تبلت را بفروشد.
از سوی دیگر IDC نیز گزارش کرده که مایکروسافت ۹۰۰ هزار سرفیس راهی بازار کرده است.
در همین حال رقبای مایکروسافت فروشهای خیلی زیادی کردهاند. به عنوان مثال اپل بیش از ۲۲ میلیون آیپد فروخته است.
همچنین سامسونگ و آمازون بیش از ۱۳ میلیون تبلت مبتنی بر آندروید فروخته اند.
رایان ریث مدیر در IDC گفت سرفیس خاموش شده است!
سرفیس پرو البته قرار است ۹ فوریه عرضه شود و باید منتظر شد آیا مایکروسافت با مدل پرو می تواند به موفقیت دست یابد؟
هر چند قیمت تمام شده محصول و هزینههای بالای تولید برای مایکروسافت یکی از دلایلی شده تا کاربران انگیزه خرید پیدا نکنند.
یکی از کاربران بعنوان طرفدار سرفیس دلایلی را برای عدم موفقیت سرفیس به شرح زیر عنوان کرده است: - آیپد بسیار خوبتر عمل کرده است. - مردم تبلتهایی میخرند که راجع به آن می دانند و دوستانشان استفاده کرده و تجربه آنرا دارند. - اپل محصولات فشن دارد و مردم دنبال فشن و زیبایی هستند - سرفیس خیلی بد در بازار معرفی شد - سرفیس ویندوز دارد اما کاملا ویندوز نیست. - تبلیغ رسانهای خیلی بد. بلاگرها و ژورنالیستها زیر آب آنرا تا توانستند، زدند! - سرفیس پرو میآید و برخی منتظر این مدل هستند و نه آر تی. - تبلیغ رسانهای بد درباره ویندوز ۸ - سخت بودن یادگیری با ویندوز ۸
بههر حال فروش ثبت شده در حد و اندازه مایکروسافت در مقایسه با رقبا نبوده و یک بار دیگر استیو بالمر تحت فشار خواهد بود تا بتواند استراتژی مناسبتری در این باره اتخاذ کرده و حداقل با سرفیس پرو کمبود ها را جبران کند.