ایتنا- این همایش با تمرکز بر ارائه تجربیات کاربردی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد.
عنوان: اولین همایش ملی " راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات" در تاریخ ۱۲ اسفند ماه سال جاری در هتل سیمرغ برگزار میشود.
با افزایش چشمگیر تنوع تجهیزات و خدمات مربوط به فناوری اطلاعات، مدیریت خدمات ارائه شده در این حوزه نیز با چالشهای فراوانی روبرو شدهاست. مدیریت رسیدگی به مشکلات و درخواستها، مدیریت تجهیزات و منابع در رابطه با خدمات پشتیبانی فنی و تخصیص آنها به کاربران، و همچنین نظارت، کنترل و برنامهریزي در این زمینه از جمله مواردی است که مدیران حوزه فناوری اطلاعات را بر آن میدارد تا برای خود ابزارهای سودمند و کارا تدارک ببینند.
در این میان، سازمان نظام صنفی رایانه استان تهران مهمترین مرجع قانوني در جهت ساماندهی، ایجاد تشکیلات، تعیین وظایف و نظمبخشی به فعالیتهاي تجاري رایانهاي و حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرمافزار است.
بدین جهت این سازمان در نظر دارد همایشی با عنوان «راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات»با تمرکز بر موضوع ارائه تجربیات کاربردی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، بررسی چالشها و ارائه راهکار در این حوزه برگزار کند.
از اهداف مهم این همایش میتوان به ارتقا دانش عمومی در زمینه مفاهیم حاكميت و حاكميت فناوري اطلاعات، تبیین چارچوبهاي مطرح در زمینه حاكميت فناوري اطلاعات، ارائه تجربیات عملی در زمینه حاکمیت فناوری اطلاعات در سازمانها، شرکتها و نهادهای ایرانی، و بررسی حاکمیت فناوری اطلاعات در ایران (چشمانداز، سابقه، موانع و چالشها) اشاره کرد. این همایش همچنین تلاش دارد که مقوله راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات را هم از زاویه تجربی و هم از دیدگاه نظری بررسی کند.
اهداف همایش: • معرفی چارچوبها واستانداردهای حوزه راهبری، مدیریت ومدیریت خدمات فناوري اطلاعات، توصیف الزامات و شرایط بهکارگیری هریک • ارتقا دانش عمومی در زمینه راهکارهای کاربردی همسویی کسبوکار و فناوری اطلاعات • ارائه چارچوب ونقشه جامع به منظورتبیین واژهها و جایگاه مفاهیم راهبری، مدیریت خدمات، طرحهای جامع، معماری سازمانی، مدیریت پرتفولیو، مدیریت امنیت، تعاملپذيري ويکپارچهسازي ميان سازماني • اطلاعرسانی در زمینه نحوه تاثیرگذاری مفاهیم راهبری بر مدیریت خدمات فناوری اطلاعات در سازمانها • ارائه تجربیات عملی در زمینه استقرار مفاهیم راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات و همچنین مدیریت خدمات فناوری اطلاعات در سازمانها، شرکتها و نهادهای ایرانی • ارائه مطالعات میدانی و تجارب موفق سایر کشورها در زمینه همسویی کسب وکار و فناوری اطلاعات
محورهای همایش: • تبیین مفاهیم و ارکان راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات • تعیین جایگاه مفهوم مدیریت خدمات فناوری اطلاعات در نقشه جامع مفاهیم راهبری و مدیریت • تبیین محدوده مفاهیم، ارکان و اصول مدیریت خدمات فناوری اطلاعات و ارتباط آن با مفاهیم راهبری • نقش مدیریت خدمات فناوري اطلاعات در همسويي کسبوکار و فناوري اطلاعات • معرفي چارچوبها و استانداردهای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات و ارتباط آنها با چارچوبها و استانداردهای راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات و همچنین چارچوبهای مدیریت فرآیند • ارتباط استانداردهای مختلف حوزه راهبری و مدیریت خدمات فناوری اطلاعات • تبیین چالشها، الزامات و عوامل کليدي موفقيت سازمانها در استقرار چارچوبهاي مدیریت خدمات فناوري اطلاعات • ارائه متدولوژی و روشهای پيادهسازي و استقرار نظام مدیریت خدمات فناوری اطلاعات • تعیین نقش مديريت ارشد، مدیران فناوری اطلاعات و مدیران کسبوکاردر استقرار نظام مدیریت خدمات فناوری اطلاعات
این همایش در تاریخ ۱۲ اسفند ماه سال جاری با حضور مدیران فناوری اطلاعات وزارت خانهها و سازمانهای دولتی، شرکتهای خصوصی فعال در این حوزه، نمایندگان محترم مجلس، مدیران بانکها و اساتید و صاحبنظران و مخاطبان حوزه فناوری اطلاعات به همت سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران و با همکاری سازمان فناوری اطلاعات، انجمن انفورماتیک ایران و دانشگاه شهید بهشتی در آمفی تئاتر هتل سیمرغ برگزار میگردد.