به گزارش ایتنا از روابط عمومي مركز رشد فناوري اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهي، خسرو سلجوقي در بازديد از مركز رشد ICT جهاددانشگاهي افزود: در طول سه سال گذشته تصميم بر اين بوده تا مراكز رشد را براي توسعه كسب و كارهاي مبتني بر دانش توسعه دهيم و فارغالتحصيلان را هر چه بيشتر با موضوعات مربوط به بازار و تجارت آشنا كنيم.
وي خاطرنشان كرد: توسعه كمي مراكز رشد فناوري به خوبي و با شتاب مطلوبي صورت ميگيرد و با دارا بودن يك درصد جمعيت دنيا، يك درصد مراكز رشد فناوري نيز در ايران ايجاد شده است.
معاون فني شوراي عالي اطلاعرساني با تصريح اينكه مراكز رشد فناوري، مكاني براي آموزش فرآيند كسب و كار براي افراد بيكار فارغالتحصيل و كارآفرين است، گفت: خروجي مراكز رشد، واحدها، شركتها و افرادي است كه هم سرمايه دارند و هم بازار را به خوبي ميشناسند.
سلجوقي با تاكيد بر حمايت مراكز رشد خاطرنشان كرد: مراكز رشد، سابقه چنداني در كشورمان ندارند، بنابراين اين مراكز بايد حمايت شوند و بودجههايي كه براي اين مراكز در نظر گرفته ميشود بايد بطور كامل به آنها اختصاص يابد.
حبيبالله اصغري رييس مركز رشد ICT جهاددانشگاهي نيز با اشاره به اينكه گامهاي مثبتي در زمينه توسعه مراكز رشد فناوري استقرار شركتها و واحدهاي مبتني بر دانش در كشور برداشته شده است، گفت: يكي از نيازهاي اين مراكز فضاي عمراني جهت استقرار شركتها و واحدهاي كارآفرين و فناوري است و اين مراكز بايد حمايت شوند.
رييس مركز رشد ICT جهاددانشگاهي با تاكيد بر اينكه يكي از ماموريتهاي مراكز رشد، توسعه كارآفريني است، خاطرنشان كرد: مراكز رشد، نقش ارتباط دانشگاه و صنعت را در كشور ايفا ميكنند بنابراين براي گسترش ادبيات و راهكارهاي عملي اين بحث و ورود هر چه بيشتر فارغالتحصيلان دانشگاهي به اين مراكز تلاش كنند.
وي به نقش سازنده سازمان مديريت و برنامهريزي در حمايت از مراكز رشد اشاره كرد و گفت: اين حمايتها موجب شده تا دورنماي روشني براي مراكز رشد فناوري و ايجاد كسب و كارهاي كوچك در كشور فراهم آيد.