ایتنا- رتبه اول اپراتورهای تلفن همراه، متعلق به ایرانسل بود و ارتباطات سیار، در رتبه دوم قرار دارند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارزیابی سالانه اپراتورهای ارتباطی با هدف توسعه كمي و كيفي خدمات آنان خبر داد و رتبه اپراتورهای تلفن همراه، ثابت، اینترنت و ارائه کنندگان خدمات فناوری اطلاعات را براساس شاخص های مدنظر اعلام کرد.
به گزارش ایتنا از مهر، محمد علی فرقانی در تشريح فرايند ارزيابي اپراتورهاي فعال در حوزه ICT گفت: به منظور حمايت از كاربران و اپراتورها و توسعه كيفي و كمي خدمات از طريق ايجاد فضاي رقابتي سالم، ارزيابي و رتبهبندي اپراتورها به صورت سالانه از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي انجام ميشود.
وی با بیان اینکه در اين ارزيابي اپراتورهاي تلفن همراه با هفت معيار مديريت و رهبري، منابع انساني، نتايج كليدي عملكرد، فرايندهاي سازماني، نتايج مشتري، نتايج جامعه و منابع و مشاركت با شاخصهاي مختلف سنجيده ميشوند، افزود: براساس اين شاخصها در سال جاري، شركت خدمات ارتباطي ايرانسل رتبه اول و شركت ارتباطات سيار ايران رتبه دوم را در ارزيابي اپراتورهاي شبكه سيار كسب كردند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: در حوزه اپراتورهاي شبكه تلفن ثابت نيز رتبه اول به شركت مخابرات استان قم و رتبه دوم به شركت مخابرات استان خراسان رضوي اختصاص يافت.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره شاخصهاي ارزيابي اپراتورهاي سرويس هاي فناوري اطلاعات نیز گفت: اپراتورهاي PAP - اینترنت پرسرعت - و SAP - خدمات ماهواره ای - كه رتبههاي آنان در سومين جشنواره فاوا اعلام شد در چهار محور رضايتمندي كاربران و مشتريان با لحاظ کردن كيفيت سرويس، قانونمداري و توسعه فرهنگ و ادبيات رگولاتوري، انجام تعهدات توسعه و اجرا و عملكرد شبكه مورد ارزيابي قرار ميگيرند كه بيشترين شاخصها در اين حوزه به رضايتمندي مشتريان اختصاص دارد. به گفته فرقانی از ميان دارندگان پروانه SAP، شركت ارتباطات ماهوارهاي سامان، شركت پارس ارتباطات و شركت آرين ماهواره رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: رتبه های اول تا سوم ارزیابی اپراتورهای سرویس های فناوری اطلاعات در حوزه خدمات اینترنت پرسرعت مربوط به شركتهای آريا رسانه تدبير (شاتل)، پارسان لين ارتباطات - پارس آنلاین - و شركت انتقال دادههاي آسياتك است.