جزییات راه اندازی دستیار جدید گوگل به صورت چت ویدئویی
ایتنا- تصور کنید می خواهید غذایی را درست کنید که درباره آن تجربه ای ندارید، اینجاست که دستیار گوگل به کمک شما میآید و با هم غذای مورد علاقهتان را میپزید!
تصور کنید می خواهید غذایی را درست کنید که درباره آن تجربه ای ندارید، اما یک دستیار اینترنتی به صورت چت ویدئویی روی لپتاپ شماست که آنلاین بوده و به شما می گوید که چگونه غذای مورد علاقه خود را درست کنید.
گوگل، سرویس موسوم به Helpouts "هلپ آتس" را با هدف کمک واقعی از مردم واقعی در زمان واقعی راه اندازی کرد.
به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، خدمات مورد نظر گوگل روی سایتی بنام https://helpouts.google.com/welcome به صورت یک ویدئو چت با معماری همتا-به-همتا ایجاد شده است و به عنوان دستیار ویدئویی به کاربران مختلف کمک داده می شود.
هر کاربری می تواند عضو شده و از این راه کمک بگیرد. در همین حال عده ای تحت عنوان سرویس دهنده نیز می توانند عضو شده و از بابت خدماتی که به کاربران ارائه می کنند، پول دریافت کنند.
سایت بسیار جوان بوده و تازه کار اما گوگل بخش پشتیبانی این سایت را راه اندازی کرده {لینک} تا به کاربران و کسب و کارها نحوه دسته بندی زمانی در دسترس بودن را یاد داده و اینکه آیا صلاحیت ارائه خدمات تعریف شده را دارند و یا اصلا در فلان موضوع مهارت دارند را بررسی کند.
در واقع خود گوگل در بخش پشتیبانی ابتدا سعی می کند از عرضه کننده سرویس برای کاربران مطمئن شود و بعد از کمک در ثبت نام روزها و ساعات حضور سرویس دهنده را می پرسد تا بعدا کاربرانی که این نوع خدمات را نیاز دارند، مطابق جدول ثبت نام کرده و در زمان تعیین شده وارد چت ویدئویی با فلان عرضه کننده خدمات شوند.
حتی سرویس دهنده می تواند ویدئوی معرفی خود و خدمات خود را در سایت آپلود کند و مشتری بفهمد چقدر مهارت دارید و چه زمانی در چت ویدئویی حضور دارید.
داشتن مرورگر کروم، اینترنت اکسپلورر با فایرفاکس و سافاری و سیستم عامل ویندوز ، مک، کروم یا اوبونتو از نیازهای ابتدایی برای سیستم شما محسوب می شود اما داشتن اینترنت حداقل یک مگابیت بر ثانیه (Up/Down) ضروری است.
همچنین داشتن اکانت گوگل پلاس برای چت ضروری است و اگر از خدمات پولی استفاده می کنید، از روی "گوگل ولت " یا کیف پول الکترونیکی گوگل شما پول برداشت می شود و نکته مهم اینکه گوگل ۲۰ درصد از پول نقل و انتقال یافته بین شمای کاربر و سرویس دهنده را برای خود بر می دارد.
گوگل قول داده ۱۰۰ درصد پول مشتریان ناراضی را باز می گرداند.
سرویس دهندگان با استفاده از این پشتیبانی ها می توانند یک صفحه خاص برای خود طراحی کنند و مانند ترم های درسی فاکتورهای مورد نیازی که کاربران برای چت کردن (بسته به نوع تخصص) باید داشته باشند را یادآور شوند.