ایتنا – بهتازگی دو غول بزرگ یعنی گوگل و وال مارت به سراغ یک همکاری منحصربهفرد رفتهاند و قصد دارند تا با کمک یکدیگر، سیستم خرید از طریق سیستمهای صوتی مشابه با ساختار آمازون را ایجاد کنند.
بهتازگی دو غول بزرگ تجاری یعنی گوگل و وال مارت به سراغ یک همکاری منحصربهفرد رفته و قصد دارند تا با کمک یکدیگر، سیستم خرید از طریق سیستمهای صوتی مشابه با ساختار آمازون را ایجاد کنند.
به گزارش ایتنا به نقل از وبسایت خبری تحلیلی toptechnews، فروشگاههای زنجیرهای وال مارت به سراغ ایجاد ساختار خرید صوتی رفته است، اما برخلاف آمازون، این کار را بهتنهایی انجام نمیدهد.
وال مارت که بزرگترین فروشگاه خردهفروشی جهان بهحساب میآید، برای این کار با شرکت گوگل همکاری خواهد داشت تا صدها هزار قلم جنس را از طریق دستیار هوشمند صوتی گوگل به فروش برساند، و طبیعی است که این رقابتی جدی با آمازون محسوب خواهد شد.
گفته میشود این قابلیت ویژه قراراست تا در پایان ماه سپتامبر (تابستان) عملیاتی شود و به کمک آن میتوان تجربه خرید را برای هر کاربر شخصیسازی کرد.
مارک لور بهعنوان مدیر اجرایی بخش کسبوکار تجارت الکترونیکی وال مارت دراینباره گفت: «خرید به کمک رابط صوتی در حال تبدیل شدن به یکی از موارد مهم در رفتار خرید کردن هر روزه همگان است.»
شایان ذکر است که پیش از این شرکت آمازون توانسته بود تا با کمک سیستم هوشمند آلکسا، ساختار خرید صوتی را به خانه مردم انتقال داده و تحولی بزرگ در این مسیر ایجاد کند.