۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۰۴

اولین نمایشگاه تبلت و نوت‌بوک در غیاب برندهای بزرگ

ایتنا- شاید اطلاع‌رسانی ضعیف یکی از دلایل غیبت برندهای بزرگ باشد، اما چهره نمایشگاه هم چندان مدرن نیست و البته گویا محصولات چینی نیز این نمایشگاه را قبضه کرده‌اند.

 
اولین جشنواره تبلت، نوت‌بوک و تجهیزات مرتبط در کشور امروز در نمایشگاه بین‌المللی تهران در حالی آغاز شد که برندهای بزرگ در آن حضور نیافته‌اند.


به گزارش ایتنا از ایسنا این نمایشگاه که از ساعت ۹ صبح امروز آغاز شده و تا ۱۵ شهریور میزبان افرادی است که شیفته تکنولوژی هستند.


البته چهره‌ نمایشگاه در مقایسه با نمایشگاه‌های خارجی چندان هم مدرن نیست و برند‌های معروف و تبلت‌های خبرسازشان در این نمایشگاه دیده نمی‌شوند.


شاید تنها دو یا سه برند شناخته شده در دنیا در این نمایشگاه خودنمایی می‌کنند و بازدید بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند که علت حضور نداشتن بعضی از شرکت‌های بزرگ شاید به اطلاع‌رسانی ضعیف نمایشگاه مربوط می‌شود؛ موضوعی که غرفه‌داران و رییس صنف فن‌آوران رایانه تهران به آن اذعان دارند.


"اطلاع‌رسانی از برگزاری این نمایشگاه چندان خوب نبود به همین دلیل وارد‌کنندگان برندهای غول‌پیکر در این نمایشگاه شرکت نکرده‌اند" این جمله را یکی از غرفه‌داران این نمایشگاه می‌گوید که تبلت‌های چینی روی میزش پخش شده‌ است.


غرفه‌دار دیگری هم معتقد است: با توجه به اینکه تعطیلی آخر هفته بازدید از این نمایشگاه در روزهای آینده بیشتر از امروز به عنوان روز اول برگزاری نمایشگاه باشد.


اما مسئول نمایشگاه هنگامی که نظر بعضی از غرفه‌داران را در رابطه با مناسب نبودن اطلاع‌رسانی شنید، در حالی که چهره‌اش در هم فرو رفت، گفت: در زمینه‌ اطلاع‌رسانی عملکرد خوبی داشتیم؛ به روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌هایی که دراین زمینه به صورت تخصصی فعالیت می‌کردند تبلیغ دادیم در زمینه‌ اطلاع‌رسانی به شرکت‌ها تلاش‌های لازم را انجام دادیم ممکن است بعضی از شرکت‌ها سیاست‌شان ورود به نمایشگاه نباشد یا در زمینه ثبت‌نام با مشکل مواجه شده باشند.


به گفته وی با توجه به اینکه این اولین نمایشگاه تبلت و نوت‌بوک در ایران است بازدید بالایی داشته و برای افتتاحیه بسیار مناسب و عالی بوده است.


البته نظر مسئول نمایشگاه با رییس صنف فناوران رایانه تهران کمی متفاوت است چراکه مهدی میرمهدی معتقد است اگر در زمینه‌ اطلاع‌رسانی عملکرد بهتری ارائه می‌شد شاید بازدید بیشتری از این جشنواره صورت می‌گرفت.


جدای از بحث اطلاع‌رسانی بیشتر، شرکت‌هایی که در این جشنواره حضور داشتند چینی بودند و در بین آنها برند‌های کانادایی، کره‌ای، قبرسی و تایوانی نیز به چشم می‌خورد.


یک غرفه‌دار در رابطه با برند چینی خود گفت: تبلت‌های شرکت ما می‌تواند با تبلت‌هایی مانند تکسوس ۷ رقابت کند حتی اگر از لحاظ قیمتی با این تبلت در یک سطح باشیم.


اما مشتری که در حال کارکردن با تبلت چینی بود نظری متفاوت داشت؛ شانس چنین برند‌هایی در بازار با وجود سامسونگ و ایسوس یا حتی هوآوی خیلی کم است چرا که عده‌ زیادی از مردم به سراغ برند‌ها می‌روند و با توجه به سابقه‌ آنها اعتماد می‌کنند مگر این‌که تست‌های سخت‌افزاری چیز دیگری را ثابت کنند.


به هر حال اولین جشنواره تبلت و نوت‌بوک با تمام ویژگی‌هایش در نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و به نظر می‌رسد بیشتر محصولات این جشنواره را برند‌های چینی و تازه‌کار به خود اختصاص داده‌اند.
کد مطلب: 27384
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ