ایتنا- واحد برونسپاری خدمات مراقبت از مشتری شرکت آی.بی.ام به دلیل سود پایین به یکی از شرکای تجاری این شرکت واگذار میشود.
شرکت آی بی ام اعلام کرده است واحد برونسپاری خدمات مراقبت از مشتری خود را به قیمت ۵۰۵ میلیون دلار به شرکت سینِکس (Synnex) واگذار میکند.
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وبسایت itworld، شرکت آی بی ام قصد دارد واحد برونسپاری خدمات مراقبت از مشتری خود را به خاطر حاشیه سود پایین این بخش به یکی از شرکای تجاری خود به نام سینکس واگذار کند.
این واحد یکی از بخشهای شعبه برونسپاری فرایندهای کسب و کار در شرکت آی بی ام است. آی بی ام به کمک این بخش برخی فرایندهای کسب و کار شرکتها و سازمانهای مشتری خود را انجام میدهد. شرکت سینکس نیز یکی از عرضهکنندگان خدمات مراقبت از مشتری است.
این غول دنیای آی تی که چندی است تلاش میکند تمرکز خود را بر بخشهای پرسودتر افزایش دهد، قصد دارد برخی از شعبههای زیرمجموعه خود را که حاشیه سود پایینی دارد، به شرکتهای دیگر واگذار کند.
آی بی ام پیش از این نیز برخی از بخشهای کم سود خود مثل بخش رایانههای شخصی، هارد درایوها و دستگاههای فروش فروشگاهی (PoS) را به شرکتهای دیگر واگذار کرده بود.
لوری استیل، مدیر بخش خدمات فرایند-مدار جهانی در شرکت آی بی ام درباره واگذاری این بخش به شرکت سینکس گفته است: این توافق برای آی بی ام مفید است، چرا که تمرکز ما بر نرمافزارها و راهکارهای تحت پردازش ابری مدیریت ارتباط با مشتری را افزایش میدهد و ما را در حرکت به سمت فضاهای نوآورانهتر و پر ارزشتر یاری میکند.
آی بی ام همچنین اعلام کرده است علیرغم این واگذاری، همچنان به حضور خود در بازار برونسپاری فرایندهای کسب و کار (BPO) ادامه خواهد داد.
این شرکت برای تثبیت موقعیت خود در این بازار سال گذشته شرکت کنکسا را به قیمت ۳. ۱ میلیارد دلار خریده بود تا بتواند فرایندهای مدیریت منابع انسانی را برای کسب و کارهای مشتری خود انجام دهد.
بر اساس این گزارش، آی بی ام همچنان به فروش نرمافزارها، راهکارها و مشاورههایی که جای پای این شرکت را در بازار خدمات مراقبت از مشتری محکم نگه میدارد، ادامه خواهد داد.