کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رگولاتوری:

مخابرات در ارائه اینترنت هم تخلف کرده است

سايت خبری ايتنا , 24 مهر 1392 ساعت 21:43

ایتنا - مخابرات بايد بداند قطع بي‌رويه و خارج از چارچوب و مقررات خطوط مشتركين و ايجاد محدوديت براي شركت‌هاي ارائه‌كننده خدمات، دريافت تعرفه‌هاي غيرمجاز و عدم پرداخت مطالبات دولت نيز از مصاديق روشن حقوق مردم است كه بايد به آن توجه كند.




معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوري اعلام كرد: سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به عنوان نهاد حاكميتي حوزه ICT در راستاي حفظ حقوق مردم وظيفه دارد در هنگام بروز اختلاف بين دارندگان پروانه با ايجاد فضاي تعامل و همكاري، مشكلات را حل كرده و از ايجاد تنش ميان فعالان اين حوزه پيشگيري كند.


به گزارش ایتنا حسن رضواني با اشاره به ادعاي شركت مخابرات ايران مبني بر حمايت رگولاتوري از دستور شركت ارتباطات زيرساخت در مورد توقف فروش پهناي باند اينترنت به مخابرات به علت بدهي گفت: مشكل پهناي باند براي مشتركان ADSL شركت مخابرات، مشكل جديدي نيست و اين شركت در دو سال گذشته، بدون توجه به افزايش منابع و فراهم‌كردن امكانات و تمهيدات لازم، در مورد جذب و افزايش تعداد مشتركان اقدام كرده كه اين موضوع، به مرور زمان زمينه كاهش كيفيت سرويس و نارضايتي مشتركين را ايجاد كرده است.
وي افزود: هرگونه توسعه و افزايش تعداد كاربران اينترنت و واگذاري‌هاي جديد بايد متناسب با منابع موجود باشد و شركت مخابرات ايران در صورتيكه منابع لازم را ندارد به منظور رعايت حقوق مشتركان نبايد در حوزه اينترنت پرسرعت، واگذاري جديد داشته باشد.

رضواني با انتقاد از برخورد دوگانه شركت مخابرات ايران درباره مصوبات شوراي رقابت گفت: براساس تصميم شوراي رقابت در ارديبهشت سال جاري در مناطقي از كشور كه شركت‌هاي ندا (PAP) آمادگي فعاليت دارند، شركت مخابرات ايران مجاز نيست بيش از ده درصد از ظرفيت بازار بهره‌برداري كند در حالي كه اين شركت كماكان پنجاه درصد از ظرفيت را در اختيار دارد. شركت مخابرات ايران با ديدگاه صرفاً اقتصادي از اين مصوبه شورا تخلف كرده اما از سوي ديگر دليل افزايش تعرفه تلفن ثابت را، اجراي تصميم شوراي رقابت عنوان مي‌كند.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوري تصريح كرد: اپراتوري كه ادعاي حمايت از حقوق مردم را دارد بايد بداند قطع بي‌رويه و خارج از چارچوب و مقررات خطوط مشتركين و ايجاد محدوديت براي شركت‌هاي مختلف ارائه‌كننده خدمات، دريافت تعرفه‌هاي غيرمجاز و عدم پرداخت مطالبات دولت نيز از مصاديق روشن حقوق مردم است كه بايد به آن توجه كند.

وي افزود: رگولاتوري براساس شكايت‌هاي دريافت شده از مشتركان درباره پايين‌بودن كيفيت سرويس اينترنت پرسرعت شركت مخابرات، چند بار به اين شركت اخطار داده است كه بي‌توجهي به اين اخطارها باعث شده سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي براساس قوانين و مقررات و مفاد پروانه اين شركت، به تخلفات مربوط به اين حوزه رسيدگي كند.


کد مطلب: 27994

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/27994/مخابرات-ارائه-اینترنت-هم-تخلف-کرده

ايتنا
  https://www.itna.ir