۱۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۴۳

مخابرات در ارائه اینترنت هم تخلف کرده است

ایتنا - مخابرات بايد بداند قطع بي‌رويه و خارج از چارچوب و مقررات خطوط مشتركين و ايجاد محدوديت براي شركت‌هاي ارائه‌كننده خدمات، دريافت تعرفه‌هاي غيرمجاز و عدم پرداخت مطالبات دولت نيز از مصاديق روشن حقوق مردم است كه بايد به آن توجه كند.


معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوري اعلام كرد: سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به عنوان نهاد حاكميتي حوزه ICT در راستاي حفظ حقوق مردم وظيفه دارد در هنگام بروز اختلاف بين دارندگان پروانه با ايجاد فضاي تعامل و همكاري، مشكلات را حل كرده و از ايجاد تنش ميان فعالان اين حوزه پيشگيري كند.


به گزارش ایتنا حسن رضواني با اشاره به ادعاي شركت مخابرات ايران مبني بر حمايت رگولاتوري از دستور شركت ارتباطات زيرساخت در مورد توقف فروش پهناي باند اينترنت به مخابرات به علت بدهي گفت: مشكل پهناي باند براي مشتركان ADSL شركت مخابرات، مشكل جديدي نيست و اين شركت در دو سال گذشته، بدون توجه به افزايش منابع و فراهم‌كردن امكانات و تمهيدات لازم، در مورد جذب و افزايش تعداد مشتركان اقدام كرده كه اين موضوع، به مرور زمان زمينه كاهش كيفيت سرويس و نارضايتي مشتركين را ايجاد كرده است.
وي افزود: هرگونه توسعه و افزايش تعداد كاربران اينترنت و واگذاري‌هاي جديد بايد متناسب با منابع موجود باشد و شركت مخابرات ايران در صورتيكه منابع لازم را ندارد به منظور رعايت حقوق مشتركان نبايد در حوزه اينترنت پرسرعت، واگذاري جديد داشته باشد.

رضواني با انتقاد از برخورد دوگانه شركت مخابرات ايران درباره مصوبات شوراي رقابت گفت: براساس تصميم شوراي رقابت در ارديبهشت سال جاري در مناطقي از كشور كه شركت‌هاي ندا (PAP) آمادگي فعاليت دارند، شركت مخابرات ايران مجاز نيست بيش از ده درصد از ظرفيت بازار بهره‌برداري كند در حالي كه اين شركت كماكان پنجاه درصد از ظرفيت را در اختيار دارد. شركت مخابرات ايران با ديدگاه صرفاً اقتصادي از اين مصوبه شورا تخلف كرده اما از سوي ديگر دليل افزايش تعرفه تلفن ثابت را، اجراي تصميم شوراي رقابت عنوان مي‌كند.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوري تصريح كرد: اپراتوري كه ادعاي حمايت از حقوق مردم را دارد بايد بداند قطع بي‌رويه و خارج از چارچوب و مقررات خطوط مشتركين و ايجاد محدوديت براي شركت‌هاي مختلف ارائه‌كننده خدمات، دريافت تعرفه‌هاي غيرمجاز و عدم پرداخت مطالبات دولت نيز از مصاديق روشن حقوق مردم است كه بايد به آن توجه كند.

وي افزود: رگولاتوري براساس شكايت‌هاي دريافت شده از مشتركان درباره پايين‌بودن كيفيت سرويس اينترنت پرسرعت شركت مخابرات، چند بار به اين شركت اخطار داده است كه بي‌توجهي به اين اخطارها باعث شده سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي براساس قوانين و مقررات و مفاد پروانه اين شركت، به تخلفات مربوط به اين حوزه رسيدگي كند.
کد مطلب: 27994
نام شما
آدرس ايميل شما


عارف
feedback
این جور که از این حرف های چندروز گذشته من استنباط کردم ، فعلا وزیر و اطرافیانش دارن مخابرات خصوصی رو میبرن گوشه رینگ و بعدش با یه حرکت سریع میخوان منتقلش کنند به دولت .... نظر دوستان چیه ، مخابرات خصوصی باشه بهتره یا دولتی ؟؟؟ ..
feedback
واقعا کسی در این مملکت نیست که در مقابل بازار سیاهی که مخابرات پدید آورده اقدامی کند؟ از مجلس و سازمان بازرسی بگیر تا قوه قضائیه و وزارت اطلاعات.
feedback
قطع بي‌رويه و خارج از چارچوب و مقررات خطوط مشتركين و ايجاد محدوديت براي شركت‌هاي ارائه‌كننده خدمات، دريافت تعرفه‌هاي غيرمجاز و عدم پرداخت مطالبات دولت!!
یکی از عوامل بی کیفیتی و گرانی اینترنت ایران یکیش همین مخابرات!
محمد
feedback
در جواب اقا عارف :
باید بگم که اگه دولتی شه خیلی بهتره.به دلیل اینکه یک نهاد نظامی مخابرات رو خریده مورد تحریم واقع شده.این نهاد به هیچ ارگانی پاسخگو نیست.اگه دولتی شه دارای قانون و در و پیکر میشه و دیگه کمتر شاهد قانون گریزی میشیم
حسین پور
feedback
مخابرات بلاخره با دستهای خودش قبر خودش رو کند این قدر تخلف کرد تا بلاخره یکی پیدا شد که اونو سر جاش بنشونه مخابراتی که کیلویی داشت اینترنت میفروخت واصلا به فکر کیفیت سرویسهاش نبود با وجود تمام امکاناتی که در اختیار داره بازهم نتوانسته در رقابت با شرکتهایی چون شاتل و پارس انلاین و پیشگامان به صورت موفق عمل کند حالا که سازمان تنظیم مقررات با اقتدار میخواد جلو قانون گریزی های مخابرات رو بگیره مطمینا در اینده به نفع خود مخابرات هم خواهد شد چرا که مجبور جهت رقابت با سایر شرکتها کیفیت خدمات خود را و همچنین سطح آگاهی و دانش کارکنان خود را ارتقا دهد
مهدی
feedback
مخابرات! دست از سر ما بردار
انحصار بس است!
بازار سیاه درست کردن بس است!
پا گذاشتن روی سرعت اینترنت مملکت بس است!
بی اعتنایی به حقوق مشتری ها بس است!
PCM کردن خط ها و افراد را مجبور کردن به خرید ADSL از مخابرات بس است!
گران فروشی و کم فروشی و غل و غش در معامله بس است!
مردم چه گناهی کرده اند که گرفتار شما شده اند؟
مردم آزاری بس است!
بس است
بس است
بس است.
مخلوق
feedback
اقا مهدی انگار خیلی عصبانی هستی نه؟!!!
Immortal
feedback
مخلوق همه اعصابشون خورده!!!
خدایی این چه وضع سرویس دهیه!؟ چه وضع قیمته؟!
ما با این هزینه هایی که میکنیم میتونیم تو خارج ایران بهترین اینترنت و داشته باشیم! ولی اینجا یه منت هم میزارن سرت!!
این مخابرات و شرکت زیرساخت دیگه شورشو در اوردن!!
feedback
مهدی و مخلوق و Immortal
شماها راست می گید
ولی کو گوش شنوا؟ کی دلش به حال این ملت سوخته؟ کو یک نفر آدم وارد به کار؟
feedback
واقعا دلم به حال خودم و میلیونها کاربر ایرانی میسوزه....
برگزیده
feedback
Iran, Islamic Republic of
بهترین کار اینه ، هر شرکتی اَرزونتر و با کیفیت تر بود بریم سمتش . همه اینو قبول داریم ولی اصلا رعایتش نمیکنیم . تاوقتی سمت شرکت های با کیفیت نریم همین آشو همین کاسه .
بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ