سهم بازاریابی دادهمحور از اقتصاد آمریکا به ۱۵۶ میلیارد دلار رسید
ایتنا- برآوردهای جدید نشان میدهد اقتصاد بازاریابی دادهمحور در ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۲ میلادی به ۱۵۶ میلیارد دلار رسیده است.
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وبسایت destinationcrm، برآوردهای انجمن بازاریابی مستقیم (DMA) در آمریکا نشان میدهد سهم بازاریابی دادهمحور از اقتصاد این کشور در سال ۲۰۱۲ به ۱۵۶ میلیارد دلار رسیده است.
بنا بر این گزارش، حدود ۵۲ میلیارد دلار از این رقم از محل فعالیتهای بازاریابی مربوط به ارتباط با مشتریان به دست آمده است که از جمله آنها میتوان به فعالیتهایی مثل مدیریت فهرست مشتریان، تولید ایمیل و فروش تلفنی اشاره کرد.
همچنین برآورد شده است اقتصاد بازاریابی دادهمحور حدود ۶۷۵ هزار فرصت شغلی جدید نیز به بازار کار آمریکا افزوده است.
بر اساس این گزارش، انجمن دی اِم اِی ادعا کرده است این مطالعه اولین مطالعه در نوع خود است که تاثیر صنعت بازاریابی دادهمحور بر اقتصاد آمریکا را سنجیده است.
این مطالعه از سوی پروفسور جان دیتون از مدرسه بازرگانی هاروارد و پروفسور پیتر جانسون از دانشگاه کلمبیا انجام گرفته است. رئیس انجمن دی اِم اِی یکی از دلایل انجام این مطالعه را واکنش به افزایش دخالت و نظارت سیاستگزاران بر این صنعت اعلام کرده است. وی گفته است ما احساس میکنیم صنعت ما هماکنون تحت محاصره است.
بازاریابی دادهمحور نوعی از بازاریابی است که در آن بیش از هر چیز بر گردآوری اطلاعات مربوط به مشتریان تکیه میشود. برای بسیاری از افراد، این اصطلاح تداعیکننده نام شرکتهایی مثل گوگل، فیس بوک و سایر شرکتهای اینترنتی است که اطلاعات مشتریان و کاربران خود را جمعآوری میکنند. اما این برآوردها نشان میدهد شرکتهای آفلاین بیش از سایر شرکتها بودجه خود را صرف بازاریابی دادهمحور میکنند.
پروفسور دیتون و پروفسور جانسون در این مطالعه پیشبینی کردهاند که اقتصاد بازاریابی دادهمحور به ارتقا خدمات پیامدهی و عرضه محصولات ارزانتر خواهد انجامید. این مطالعه نشان میدهد استفاده از دادها در بازاریابی از جمله عواملی است که میتوان برابری میان کسب و کارهای کوچک و بزرگ را افزایش دهد.
رشد نرمافزارهای تحلیلگر تحت وب که به صورت منبع باز و یا ارزانقیمت عرضه میشوند باعث شده است کسب و کارهای کوچک و متوسط نیز با استفاده از دادههای موجود به بینش بازاریابانه خوبی دسترسی پیدا کنند.