ایتنا - در سال 2014 میلادی درمجموع 174 میلیون دستگاه فبلت در سراسر جهان فروخته شود و در مقابل 165 میلیون دستگاه تبلت کوچک به فروش برسد.
به دنبال افزایش محبوبیت گوشیهای هوشمند و رایانههای لوحی، بزرگترین تولیدکنندگان دستگاههای الکترونیکی همراه نسل جدیدی از این محصولات را با نام فبلت(Phablet) تولید کردند که بر اساس اندازه نمایشگر، بین گوشیهای هوشمند و تبلتها طبقهبندی میشوند.
به گزارش ایتنا از شماران سیستم، اما شرکت Bob O'Donnell که پیشتر از زیرمجموعههای مرکز تحقیقاتی IDC محسوب میشد در آخرین بررسی خود به این نتیجه رسیده است که فبلتها طی سال ۲۰۱۴ میلادی از تبلتها هم محبوبتر میشوند و فروش بسیار زیادی دارند.
این شرکت تحقیقاتی که هماکنون زیر نظر مرکز TECHnalysis Research اداره میشود، به این نتیجه رسیده است که در سال جدید میلادی فبلت به یکی از محبوبترین کالاها در دنیای فناوریهای نوین تبدیل میشود.
پیشبینی شده است که در سال ۲۰۱۴ میلادی درمجموع ۱۷۴ میلیون دستگاه فبلت در سراسر جهان فروخته شود و در مقابل ۱۶۵ میلیون دستگاه تبلت کوچک به فروش برسد.
کارشناسان فبلتها را نسل جدیدی از دستگاههای الکترونیکی همراه تعریف میکنند که نمایشگر بزرگ از ۵ اینچ دارند و بر این اساس LG G2 با نمایشگر ۵.۲ اینچ، Galaxy Note 3 سامسونگ با نمایشگر ۵.۷ اینچ، Lumia 1520 نوکیا با نمایشگر ۶ اینچ و HTC One Max با نمایشگر ۵.۹ اینچ را میتوان متعلق به این خانواده دانست.
اما رایانههای لوحی کوچک یا مینیتبلتها آن دسته از دستگاههای الکترونیکی همراه هستند که نمایشگرشان کوچکتر از ۸ اینچ باشد.
به طور کلی گفته میشود که محبوبترین بازار جهانی برای فبلتها کره جنوبی است و بر اساس آخرین بررسی انجام شده، دوسوم گوشیهای هوشمندی که در این کشور فروخته میشوند نمایشگر بزرگتر از ۵ اینچ دارند.
همچنین گفته میشود که این دستگاه الکترونیکی قابلحمل در کشورهای اروپایی آلمان و بریتانیا و همچنین برزیل، تایوان و چین بازار بسیار پررونقی دارد. گفته میشود که این محصول در آمریکا نیز از فروش قابل ملاحظهای برخوردار است.