ایتنا- چشمبادامیها نشان دادهاند که هنوز به رایانههای شخصی گرایش دارند!
ارزش بازار رایانههای شخصی تولیدشده در کشور ژاپن طی اکتبر ۲۰۱۳ رشد ۴.۴ درصدی را تجربه کرد و این در حالی بود که تعداد محصولات فروختهشده در این زمینه کاهش یافت.
به گزارش ایتنا از فارس به نقل از دیجیتایمز، در این دوره زمانی فروش نوتبوکهای تولید ژاپن افزایش یافت و با این وجود از تعداد آنها نسبت به مارس ۲۰۱۲ کاسته شد.
در مارس ۲۰۱۲ نسل جدید نوتبوکهای پیشرفته مجهز به نمایشگر لمسی وارد بازار جهانی شدند و این مسئله باعث شد میانگین قیمت رایانههای شخصی با افزایش قابل ملاحظه به سال ۲۰۱۰ برگردد و هر دستگاه از آن با میانگین قیمت ۶۷۰ دلار به فروش برسد.
با توجه به اینکه بازار رایانههای شخصی در کشور ژاپن اشباع شده است، کاربران محلی هماکنون برای مدت طولانیتر منتظر میمانند تا دستگاههای قبلی خود را بهروز کنند. بررسیها نشان داده است که محصولات رایانهای قبلی نسبت به مدلهای جدید محبوبیت بالاتری دارند و بیشتر به فروش میرسند.
اولترابوکها در ماه اکتبر از سال جاری میلادی ۶.۹ درصد از نوتبوکهای فروخته شده را به خود اختصاص دادند که این رقم نسبت به ۶ ماه قبل که آنها سهم ۱۱.۷ درصدی داشتند کمتر بود. مهمترین مسئله در این زمینه تمرکز اینتل بر بازار تبلتها بود.
از آنجایی که مایکروسافت قصد دارد در آوریل ۲۰۱۴ به پشتیبانی خود از سیستمعامل ویندوز XP پایان دهد، شرکتهای ژاپنی تولیدکننده رایانههای شخصی در تلاشند سیاستهای خود را برای تولید محصولات جدید تغییر دهند و به دنبال روشهای جایگزین باشند.
کارشناسان پیشبینی میکنند که تمرکز بر سیستمعامل ویندوز ۸.۱، پردازنده Haswell اینتل، نمایشگرهای باکیفیت و نسل جدید نمایشگرهای تغییرپذیر و لمسی میتواند این بازار را در سال جدید میلادی رونق بخشد.