۰
plusresetminus
دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۱
گزارش ایسنا:

نقره داغ کردن مشتری به شیوه ایرانسل/ رگولاتور اقدام کند

ایتنا- کاربران ایرانسل از عدم آگاه‌سازی این اپراتور هنگام تمام شدن بسته‌های مختلف، ناراضی هستند.
نقره داغ کردن مشتری به شیوه ایرانسل/ رگولاتور اقدام کند


اعلام نشدن زمان به پایان رسیدن بسته‌های فعال شده اینترنت در اپراتور دوم موضوعی است که در موارد متعدد اعتراض کاربران را به دنبال داشته است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، اگر شما هم از مشترکان ایرانسل باشید احتمالا در هنگام فعال سازی بسته‌های اینترنت با مشکل اعلام نشدن زمان به پایان رسیدن بسته‌های فعال شده مواجه شده‌اید.

با توجه به تعرفه‌هایی که برای استفاده از اینترنت در حالت عادی وجود دارد اپراتورهای تلفن همراه طرح‌های تشویقی مختلفی در این زمینه در نظر گرفته‌اند و در این طرح‌ها استفاده از اینترنت آنها تخفیفی قابل توجه دارد.

به همین دلیل بسیاری از کاربرانی که استفاده نسبتا زیادی از اینترنت تلفن همراه دارند اقدام به فعال‌سازی بسته‌های مختلف کرده و طرح‌هایی را که برای استفاده روزانه، هفتگی و یا ماهانه تعریف شده فعال می‌کنند.

در این موارد اگر طرح فعال شده حالت روزانه داشته باشد این احتمال وجود دارد که کاربر این موضوع را به خاطر داشته باشد که پس از گذشت ۲۴ ساعت تعرفه‌های استفاده از اینترنتش به حالت معمول بازمی گردد.

اما بسیاری افراد که طرح‌های هفتگی یا ماهانه را فعال کرده‌اند در موارد متعدد استفاده خود از اینترنت را به روال قبلی ادامه می‌دهند و استدلالشان این است که قاعدتا اپراتور پیش از به پایان رسیدن زمان استفاده از بسته‌های تخفیفی این موضوع را به آنها اطلاع رسانی خواهد کرد.

با این وجود چنین اتفاقی از سوی اپراتور دوم رخ نمی دهد و کاربر پس از مدتی با قبض‌های سنگین مواجه شده و یا متوجه می‌شود شارژ حسابش بدون آنکه بداند چگونه، در مدتی اندک به پایان رسیده است.

این در حالی است که اپراتور دوم روزانه چندین پیامک برای کاربران خود ارسال می کند و به عنوان مثال آهنگ‌های پیشواز برگزیده یا سایر طرح‌ها و برنامه‌ها ومسابقات ایرانسل را حتی چندین باره اعلام و اطلاع رسانی می کند.

علاوه بر این در صورتی که شما از سرویسی مانند آهنگ پیشواز ایرانسل استفاده کرده باشید اپراتور دوم از یک هفته قبل از به پایان رسیدن دوره اعتبار شما در قالب پیامک‌های مختلف این مساله را یادآور می شود که دوره اعتبار شما رو به پایان است و اگر تا سه روز مانده به پایان این دوره عددی را به سامانه مورد نظر پیامک نکنید به طور خودکار آهنگ پیشواز شما تمدید خواهد شد.

حال این سوال وجود دارد که چطور برای فعالسازی سرویس‌هایی مانند آهنگ پیشواز اپراتور تا این اندازه پیگیر است اما در ارتباط با سرویسی که عدم فعال‌سازی طرح در آن سود بیشتری برای ایرانسل به همراه دارد این گونه ساده از کنار موضوع می گذرد و می‌گذارد کاربرانی که به اطلاع‌رسانی اپراتور اعتماد کرده‌اند نقره داغ شوند.

به هر حال این موضوع عجیبی نیست اگر فردی در میان مشغله‌های فراوان روزانه فراموش کند تاریخ فعالسازی بسته اینترنتش چه زمانی بوده اما آیا این روند درستی است که اپراتور از اعتماد مردم سوء استفاده کرده و در این زمینه اطلاع رسانی‌های معمول خود را انجام ندهد؟

حسن رضوانی- معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی - در این باره به ایسنا گفت: با توجه به این که در این میان حقوق کاربران ضایع می‌شود، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در این زمینه پیگیری های لازم را انجام خواهد داد و از اپراتور خواهد خواست با توجه به فراهم بودن امکانات فنی جهت اطلاع رسانی، زمان به پایان رسیدن اعتبار بسته‌های اینترنت را به کاربران اعلام کند.
کد مطلب: 29674
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ