ایتنا – از دید تیم کوک، فروش بالای یک کالا الزاماً به معنای موفقیت تولیدکننده آن کالا نیست.
تیم کوک در سخنان اخیر خود، کارشناسان، بازاریابها و فعالان عرصه تبلیغات و فروش را شگفتزده کرد.
وی گفت آمار و ارقام فروش گوشیهای آندرویدی و سلطه بیچون و چرای آن بر بازار، الزاماً به معنای موفقیت شرکتهای سازنده این تلفنهای همراه نیست.
از دید وی، فروش یک محصول و گستردگی میزان استفاده از آن، معیار اصلی موفقیت شرکتها محسوب نمیشود.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از پایگاه خبری ITP.net، تیم کوک مدیر عامل ۵۳ ساله شرکت اپل که پس از استیو جابز سکان این شرکت را به دست گرفته، میگوید: «موفقیت ما به این نیست که همواره در پی تقاضای زیاد(مشتریان) برای محصولاتمان باشیم. به عبارت دیگر میزان فروش و گستردگی استفاده از یک کالا، معیار مورد نظر اپل برای سنجش موفقیت آن کالا به شمار نمیرود.»
تیم کوک معتقد است اپل، بهترین رایانههای رومیزی را تولید میکند، ولی اینها، جزو پرفروشترینها نیستند. همین قضیه در مورد دستگاههای پخش موسیقی امپیتری نیز صدق میکند، اما در مورد تبلتها قضیه متفاوت است. تیم کوک میگوید ما بهترین و پرفروشترین تبلتها را تولید میکنیم. تلفنهای هوشمند ما نیز بهترین است ولی جزو پرفروشترینها نیست.
برخی کارشناسان با آن بخش از سخنان تیم کوک که به رایانههای رومیزی و تبلتها میپردازد موافقند، اما به سخنان وی در خصوص «موفقیت بالای تلفنهای هوشمند تولید اپل» نقدهایی وارد میکنند.
این عده به آمار فروش گلکسی اس ۴ (تولید سامسونگ)، اچتیسی وان (تولید شرکت تایوانی اچتیسی) و حتی سونی اکسپریا (محصول سونی) اشاره میکنند.
از سوی دیگر کاهش ۴۴ درصدی سهام اپل نیز میتواند ایدهپردازیهای آقای تیم کوک را به چالش بکشد.