مركز 118 روزانه به حدود 430 هزار درخواست شهروندان تهرانی پاسخ می دهد
مهندس محمد اسماعیل زارعی، مديركل خدمات مخابراتي شركت مخابرات استان تهران ، در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفت : در حال حاضر حدود 12 تا 5/12 ميليون شماره در سيستم 118 ذخيره شده كه شامل حدود چهار ميليون شماره در تهران و ساير شمارهها در شهرستانها ميباشد.
مديركل خدمات مخابراتي شركت مخابرات استان تهران همچنين افزود: مركز 118 در شش ماهه نخست سال جاري به حدود 64 ميليون تماس، پاسخ ميگويد.
زارعي در ادامه طرح اينترانت 118 تهران را از ديگر طرحهاي در حال بررسي واحد خدمات مخابراتي استان دانست و افزود: پيش از اين امكان دريافت اطلاعات 118، از طريق اينترنت نيز فراهم بود اما با اجراي طرح دسترسي به 118 از طريق اينترانت در تهران، امكان دسترسي به اطلاعات 118 در زمانهاي ترافيك بالا در اينترنت و دسترسي راحتتر به آن فراهم خواهد شد.
مدير كل خدمات مخابراتي شركت مخابرات استان تهران در پايان خاطرنشان كرد: فرد با مراجعه به مخابرات و دريافت شماره ميتواند به اطلاعات مورد نظر خود در 118 دسترسي يابد.
مديركل خدمات مخابراتي شركت مخابرات استان تهران گفت: با اجراي طرح نيمه مكانيزهي پاسخگويي مركز 118 تهران، شمارههاي مورد نظر تا نيمهي ماه آينده توسط «سيستم» به اطلاع افراد رسانده خواهد شد.
او سپس گفت: با اجراي اين طرح شمارهي درخواستي فرد تماس گيرنده با 118، پس از يافت شدن از سوي اپراتور، توسط سيستم به فرد اعلام خواهد شد.
وي با اشاره به اين كه براي اجراي طرح مذكور قراردادي با دو شركت خصوصي، منعقد و سرمايهاي حدود 100 ميليون تومان در نظر گرفته شده است، در مورد زمان اجرايي شدن طرح مذكور گفت: ممكن است زمان بهرهبرداري دقيق طرح به خاطر بروز مشكلات و مسايل فني طولانيتر شود، اما زمان شركتهاي طرف قرارداد جهت تحويل كار، نيمهي اول ماه آينده به اتمام خواهد رسيد.
مديركل خدمات مخابراتي شركت مخابرات استان تهران در ادامه با اشاره به اين كه مركز 118 تهران با 850 پرسنل به صورت شبانه روزي نسبت به پاسخگويي متقاضيان اقدام ميكند، يادآور شد: دو سيستم در دو ساختمان به طور همزمان براي مركز 118 فعاليت دارند، تا چنانچه يكي از سيستمها از مدار خارج شد، كار با ديگري ادامه يابد.