ایتنا- مدیرعامل مخابرات: هزینهها بالا رفته اما درآمدهای مخابرات رشدی نداشت است.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران از بالا رفتن هزینهها و عدم رشد درآمدهای مخابراتی در حوزه تلفن ثابت گلایه کرد.
به گزارش ایتنا از ایسنا، علیرضا صیدی در نشستی خبری در نمایشگاه تلهکام در پاسخ به سوال در خصوص درآمدهای شرکت مخابرات استان تهران عنوان کرد: اگر بخواهیم بحث درآمد این شرکت مورد توجه قرار دهیم، هزینههای مربوط به تجهیزات ما تا حدود سه برابر رشد پیدا کرده و شرایط برای تامین تجهیزات نسبت به گذشته متفاوت شده است.
وی ادامه داد: پیش از این شرکتهایی که اقدام به واردات تجهیزات مورد نیاز ما میکردند هزینهها را پس از تامین تجهیزات و به صورت اقساطی دریافت می کردند اما اکنون هزینه تجهیزات حدود بیش از سه برابر از قبل شده است و تمام هزینه ها درابتدای کار و پیش ازتحویل تجهیزات مورد نیاز گرفته می شود.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران در عین حال به افزایش هزینه های مربوط به حاملهای انرژی و هزینههای پرسنلی اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۳ هزینه هایی که باید به شهرداری پرداخت کنیم نسبت به سال قبل سه برابر شده است؛ به عبارتی می توان مشاهده کرد که تمام هزینههای ما رشدی چند برابری داشته اما تعرفههای تلفن ثابت همچنان ثابت است.
صیدی با اشاره به این که در استان تهران از سال ۱۳۹۰ و با اجرای هم کدی تعرفه ها هیچ تغییری نداشته است، توضیح داد: در حال حاضر با روی کار آمدن شبکه های اجتماعی و سرویسهای مختلفی که روی تلفن همراه مورد استفاده قرار می گیرد میزان مکالمات شبکه ثابت در کشور با کاهش مواجه شده و ترافیک تلفن ثابت سیر نزولی داشته است بر همین اساس درآمدهای ما نیز کاهش یافته است.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران در ادامه بیان کرد: در واقع می توان گفت اگر فقط درآمدهای مربوط به تلفن ثابت را در نظر بگیریم، این روند جای نگرانی دارد و لازم است مدیران ارشد در این زمینه راهکاری در نظر بگیرند تا در روند توسعه شرکتها اختلالی ایجاد نشود.
صیدی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر اینکه با وجود کاهش درآمدها شرکت مخابرات طی ۲۰ سال گذشته تغییر چندانی در سرویسهای خود نداشته و کمتر به ارائه سرویسهای ارزش افزوده پرداخته است، توضیح داد: در حوزه ارزش افزوده قطعا تمام اپراتورها در دنیا تلاش دارند که به سمت ارائه این سرویسها بروند و این تنها نقطه نظر ما نیست اما باید به این مساله هم توجه داشت که محتوای مورد نیاز برای ارائه در این سرویسها تا چه اندازه آماده است.
وی اظهار کرد: در حوزه تولید محتوا ما با محدودیتهایی مواجه هستیم و محتوای چندانی برای ارائه وجود ندارد ما در کشور عقب ماندگیهایی داریم که در ارتباط با این عقبماندگیها به عنوان مثال میتوان به حوزه IPTV اشاره کرد. این سرویس در کشورهایی مانند کره چندین سال است ارائه می شود و درآمدزایی دارد. اما ما این جا برای ارائه این سرویس مشکلات متعدد داریم. در حالی که ما در این زمینه مشکل شبکه ای نداریم و آماده ارائه محتوا هستیم اما به دلیل صورت نگرفتن هماهنگیها و همکاریها این اتفاق رخ نمی دهد.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر کمبود محتوا یکی از مشکلات است. از سوی دیگر در اطلاع رسانی سرویسهای خاصی که تاکنون در زمینه تلفن ثابت ارائه شده کمی ضعیف عمل شده است اما با این حال سرویسهای متعددی که ارائه شدهاند در موارد متعدد مورد استقبال مردم قرار گرفته اند.
صیدی در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره ADSL مخابرات پرداخت و بار دیگر وعده داد که مشکلات ارائه این سرویس در حال کاهش است.
وی عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی ما در این حوزه مربوط به تامین پهنای باند که اکنون با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت پهنای باند ما دراین حوزه سه برابر شده است.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران ادامه داد: از سوی دیگر در این حوزه ۷۰۰ هزار مشترک ADSL داریم که به تبع این تعداد بالای مشترکان گاه مشکلات خاص خود را به دنبال دارد.
صیدی در ادامه بحث گذر از IP ورژن ۴ به IP ورژن ۶ را از مواردی دانست که لازم است مورد توجه جدی مسئولان دولتی قرار بگیرد چرا که در صورت بی توجهی به این مساله ظرف سالهای آینده در این زمینه با معضلاتی مواجه خواهیم شد.
وی ادامه داد: اکنون در حوزه IPV4 کمبودهایی داریم و در این زمینه مذاکراتی با رییس سازمان فنآوری اطلاعات هم داشته ایم تا حاکمیت دراین حوزه ایفای نقش کند البته برنامه ریزیهایی هم صورت گرفته تا حداقل به صورت آزمایشی امسال در برخی مناطق بتوانیم گذر از IPV4 به IPV6 را تجربه کنیم.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که همکاری زیرساخت در ارائه پهنای باند مورد نیاز مخابرات اظهار کرد: تا حدودی می توان گفت که از وضعیت واگذاری پهنای باند توسط شرکت ارتباطات زیرساخت خیلی راضی نیستیم. البته این شرکت پهنای باند مورد نیاز ما را تامین می کند اما معمولا در این روند کمی تاخیر نیز صورت میگیرد.
آخ نگو که الآن میزنم زیر گریه...... درآمد مخابرات کم شده...... حالا این بیچاره ها چطور یک لقمه نان برای زن و بچه شان تهیه کنند..... دیگه روضه را ادامه نده که جیگرم کباب شد !!!!!! :-)
2 هفته بود اینترنت و تلفن خونمون قطع بود اطلاع میدادم کسی نمیومد واسه درست کردنش حتی یه دفعه رفتم مخابرات گفتن تا ظهر میاد...تا ظهر واسادم نیومد خودم دس به کار شدم،رفتم سر وقت باکس تلفنو وصل کردم،هنوزم که هنوزه هیچ خبری ازشون نیس...حرومشون باشه این پولیو که به زور از مردم میگیرن
اکثر شرکت ها و سازمان های بزرگ در دنیا ، پس از کاهش درآمدها ، تغییر در کاربری سازمانی ایجاد می کنند ، مخابرات نیز می تواند با توجه به تغییر جهت درخواست های مردم ، به جای ارائه کردن سرویس های قدیمی ، سرویس های جدیدی را در ارتباط با سازمان های دیگر راه اندازی نماید (مانند راه اندازی شبکه های درون کشوری VoIP - نمایندگی سرویس های اینترنت ماهواره ای با ارائه مجوز - فیبر نوری پر سرعت خانگی و ...