۲
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۰

کشف ماجرای معوقه ۱۰هزار تومانی در قبوض تلفن

ایتنا- بندهای جدید در قبوض تلفن همراه اضافه شده‌اند که باعث شگفتی مشترکان شده‌است!
کشف ماجرای معوقه ۱۰هزار تومانی در قبوض تلفن


در قبوض این دوره تلفن ثابت برخی مشترکان بندی با عنوان "معوقه مبلغ ثبت‌نام تلفن" درج شده که بررسی‌ها نشان می‌دهد این معوقه به مصوبه‌ای مربوط به دو سال پیش بازمی‌گردد.


به گزارش ایتنا از تسنیم، هم‌زمان با اعمال نرخ‌های جدید در قبوض تلفن ثابت و درج نرخ مکالمات اجباری برای مشترکان شهری و روستایی به‌میزان حداقل ۳۳۰ و ۲۰۰ دقیقه، ردیف ۱۰ هزار تومانی دیگری در قبوض برخی مشترکان به چشم می‌خورد.

این رقم کنار بند مکالمه اجباری که از اول مرداد ماه در سیستم بیلینگ مخابرات لحاظ شده، بر رقم قبوض تلفن ثابت این دوره مشترکان افزوده است.

در تعریف این رقم مندرج، گفته شده بابت "معوقه مبلغ ثبت‌نام تلفن" که برای بسیاری از مشترکان تعجب‌آور است زیرا هیچ معوقه‌ای نداشته و صورت‌حساب‌های خود را موعد زمانی هر دوره پرداخت کرده‌اند.

با پیگیری این بند جدید گنجانده شده در قبوض تلفن ثابت متوجه شدیم که شرکت مخابرات ایران "معوقه مبلغ ثبت‌نام تلفن" را با تکیه بر مصوبه ۲۰۵ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بابت هزینه ثبت‌نام تلفن دریافت کرده است.

مصوبه مذکور مربوط به‌تاریخ ۱۳۹۳/۱۰/۷ است که کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سقف تعرفه خدمات تلفن ثابت را برای دفاتر پیشخوان خدمات دولت، دفاتر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات و دفاتر خدمات پس از فروش اپراتورها تعیین کرده است.

براساس این مصوبه سقف تعرفه‌های ثبت‌نام، تغییر نام و تغییر مکان تلفن ثابت هر کدام به‌تفکیک ۱۰ هزار تومان است که مخابرات می‌گوید از تاریخ مصوبه مذکور، هزینه ثبت‌نام را از مشترکان دریافت نکرده است.

بنابراین در صورت‌حساب دوره اخیر، بدهی مشترکان تلفن ثابت به این شرکت بابت ثبت‌نام تلفن درج شده و با پرداخت رقم ۱۰ هزار تومان دیگر بدهی به مخابرات ندارند و از دوره بعد شاهد درج بند "معوقه مبلغ ثبت‌نام تلفن" در قبوض خود نخواهند بود.
کد مطلب: 45994
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
قبض هاای آب چند مورد اضافه شده
تبصره 2 3400 ریال
تبصره 4 4500 ریال
خیلی به مردم رسیدگی میکنند همیشه در حال خالی کردن جیب مردم هستند
feedback
Iran, Islamic Republic of
من چند مورد مشاهده کرده ام که مخابرات بدهی خطوطی که جمع آوری کرده روی قبض مشترک جدید آن خط اضافه کرده و به زور چنین پول ناحقی را گرفته بطور مثال من یک خط تلفن ثابت گرفتم اما همان روز اول 48000 تومان بدهی داشت و برای یکی از آشنایان هم همین اتفاق افتاد بدهی خط او 60000 تومان بود .
بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ