ایتنا – اغلب مراکز کسب و کار، قابلیتهای این نوع چاپگرها را به خدمت نمیگیرند.
چاپگرهای چندکاره از جمله دستگاههایی هستند که طی چند سال اخیر، پای آنها به شرکتها و مراکز کسب و کار بسیاری باز شده است.
این چاپگرها میتوانند علاوه بر چاپ، کپی و اسکن اسناد کارهای دیگری همچون ارسال ایمیل و نمابر را نیز انجام دهند.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از پایگاه tech-wd، شرکت کانون چندی پیش در یک نظرسنجی از هزار شرکت کوچک و متوسط در کشورهای منطقه خلیج فارس، نحوه استفاده از این نوع چاپگرها را مورد بررسی قرار داد.
یکی از اهداف نظرسنجی کانون یافتن پاسخ این سوال بود که آیا شرکتها خود را از مزایای متعدد این نوع چاپگرها بهرهمند میسازند یا خیر.
یافتهها قدری ناامیدکننده است.
سه چهارم شرکتهای مزبور گفتهاند از چاپگرهای چندکاره به صورت هوشمندانه استفاده نمیکنند.
۶۸ درصد هم از چاپ غیرضروری اسناد شرکتی سخن گفتهاند؛ موضوعی که میتواند احتمال گم شدن اطلاعات کاری و شرکتی را افزایش دهد.
این در حالی است که ۶۰ درصد پاسخدهندگان نسبت به آن دسته از قابلیتهای چاپگرها که میتوان از آنها برای کاهش هزینههای چاپ استفاده کرد، اظهار بیاطلاعی کردهاند.
کانون میگوید شرکتهای کوچک توجه چندانی به انعقاد عقد قراردادهای تعمیر و نگهداری این نوع چاپگرها از خود نشان نمیدهند، حال آن که مدیران شرکتهای بزرگتر اهمیت بیشتری برای این قضیه قائل هستند.
این در حالی است که کارشناسان معتقدند بهرهگیری از قابلیتهای چاپگرهای چندکاره در شرکتها میتواند علاوه بر کاهش هزینههای عملیاتی، افزایش بهرهوری کارکنان را به دنبال داشته باشد.