۵
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۲

13 شرکت اینترنتی اخطار گرفتند



به گزارش ایتنا از ایسنا، غلامرضا داداش‌زاده درباره بررسی‌های فنی که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به صورت دوره‌ای بر روی خدمات شرکتهای ارائه کننده اینترنت صورت می‌دهد و تاثیرگذاری این بررسی‌ها در کاهش مشکلات مردم اظهار کرد:‌ طبیعتا حوزه نظارت دشواریهای خاص خود را دارد اما ما درنهایت براساس چارچوب پروانه شرکت‌ها و موافقت نامه‌هایی که آنها دریافت کرده‌اند به نظارت و فعالیت‌های آنها خواهیم پرداخت.

وی با تاکید بر این‌که در این راستا سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نمی تواند موضعی فراتر از چارچوب پروانه شرکت‌ها را داشته باشد، گفت: ملاک ما در نظارت بر شرکتها پروانه آنهاست و نمی توان از آنچه در آن ذکر شده عدول کرد.

نارضایتی و شکایت ۱۲ درصد مشترکان اینترنت
معاون رگولاتوری همچنین اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از میان شش و نیم میلیون پورت اینترنت که در اختیار مردم قرار گرفته حدود ۱۲ درصد مشکل و نارضایتی مردمی وجود داشته است که این رقم نسبت به سال‌های گذشته بهبود پیدا کرده اما هنوز هم از نظر ما راضی‌کننده نیست چرا که طبق آمارهای موجود میزان رضایت مشتریان ما از کیفیت و سرعت سرویسی که دریافت کرده‌اند به حدود ۶۰ درصد می‌رسد. از سوی دیگر متوسط زمانی که اپراتورها برای حل مشکلات مردم به کار گرفته‌اند ۸۰ درصد مهلت مجاز بوده است.

وی همچنین یادآور شد: طبیعتا هیچ گاه شکایات مردمی به صفر نمی‌رسد اما لازم است حد متوسطی در این زمینه وجود داشته باشد. متوسط میزان نارضایتی و شکایت منطقی نسبت به کیفیت خدمات شرکتهای ارائه کننده اینترنت در برخی کشورها حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد است که با توجه به رضایت ۶۰ درصدی ایرانیان از خدمات اینترنتی شرکتها، ما همچنان با این ایده‌آل فاصله داریم.

او درباره مدت زمانی که طی آن اپراتورهای اینترنتی باید پاسخگوی مشکلات مردمی باشند نیز اظهار کرد: در این زمینه بسته به نوع مشکل زمانهای مختلفی در نظر گرفته می‌شود اما بیشترین زمانی که برای رسیدگی به مشکل یک مشترک در نظر گرفته شده مدت ۱۴ روز است.

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات همچنین عنوان کرد: ما در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات سه شیوه مختلف را برای بررسی وضعیت شرکت‌ها در نظر می‌گیریم و نظارت‌ها را به صورت از راه نزدیک و از طریق خود دارندگان پروانه، از طریق آنلاین و با دسترسی به سامانه مدیریتی آن‌ها و یا از طریق ارزیابی‌های دوره‌ای و اعلام وضعیت هر کدام از اپراتورها مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پروانه‌هایی که مشکل ساز شدند
داداش زاده ادامه داد:‌ با توجه به ارزیابی‌هایی که تاکنون صورت گرفته به نظر می‌رسد تاثیرات مثبتی در این حوزه ایجاد شده و نکته جالب آنکه در موارد متعدد مردم برای انتخاب شرکت خدمات دهنده خود به نتیجه این بررسی‌ها مراجعه می کنند.

معاون رگولاتوری خاطرنشان کرد:‌ اما با این وجود به نظر می‌رسد حجم پروانه‌هایی که در این زمینه صادر شده کمی کار را دچار اشکال می کند شاید در دوره‌ای نباید این تعداد پروانه برای فعالیت شرکتهای اینترنتی صادر می‌شد.

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات ادامه داد: در سال گذشته برای ۱۳ شرکت‌ PAP، ISP و ISDP اخطاریه صادر شد و در سامانه ۱۹۵ ۷۹۵ شکایت مردمی به ثبت رسید.

داداش زاده ادامه داد: بر این اساس تذکرهای لازم به اپراتورها داده شد تا در راستای برطرف سازی این مشکلات اقدام کنند.
کد مطلب: 33027
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
افزایش قیمت اینترنت آسیاتک رو چی میگید پس !!
Mahdi
feedback
Sweden
یا ابالفضل!
سرعت اینترنت بین المللی 35KBs
سرعت اینترانت و داخلی 140KBs
آخه این چه وضعشه!!!!!!!!!!!!!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
خب کی چی؟اینا مگه از اخطار میترسن؟ اینا حتی زیر بار وزارت خونه هم نمیرند! قرار بود قیمتها کاهش پیدا کنه! خب پس چی شد؟
مخابرات که اصلا صحبتشو نکنید.واس خودش یپا امپراطوریه.
مهران مهدی پور
feedback
Iran, Islamic Republic of
وزیر محترم اگه واقعا مرد عمله مجوز عمومی مخابرات رو کنسل کنه و ساماندهی بکنه و تفکیکی بهش مجوز بده اینطوری اوضاع خوب میشه

ضمنا 90 درصد مشکلات خطوط مورد نظر دولت از مشکلات شبکه کابل رنج میبرن که مخابرات اصلا برطرف نمیکنه چون ابزار تشخیص و تعمیر نداره

اینکه موضوع اینطوری درموردش صحبت میکنن نشان از این دارد که اصلا اصلح نیستن برای تشخیص
ممد
feedback
Iran, Islamic Republic of
خود مردم میتونن قیمت هر چیزی رو کاهش بدن اگر با هم متحد بشن
یک sms کافیه بین مردم دست بدست بشه تا فلان شرکت بخاطر استفاده نکردن مردم از سرویسش کلی ضرر کنه و تا مرز ورشکستگی بره
فکر کردین قیمت اینترنت در اروپا و امریکا یکدفعه ارزان شد ؟ نخیر خبر ندارین همین خارجیها کافیه ببینن مثلا فلان شرکت گران فروشی میکنه خیلی راحت و با هماهنگی از راه sms یا اینترنت کم کم اون شرکت رو تحریم میکنن و تا مدت نامشخصی هیچکی از اون شرکت چیزی نمیخره بخدا خبر ندارین ما مردم ایران اگر مثل خارجیها با هم یکی باشیم هیچ چیزی گران نمیماند اصلا گرانی قیمتها بخود مردم بستگی داره
تا کی میخاین یک چیزی رو با کلی منت و گرانی قیمت بخرین و صداتون در نیاد ؟؟؟ منتظر هستین مسئولین دلشون بحالتون بسوزه ؟ بخدا از خارجیها کمترین برین یاد بگیرین ...
بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ