ایتنا- معاون نظارت رگولاتوری: از وضعیت اینترنتی که از سوی برخی شرکتها ارائه میشود رضایت نداریم.
معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تشدید کنترل کیفیت اینترنت شرکتها خبر داد و گفت: عدم رعایت SLA جریمه شرکتهای خاطی را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش ایتنا از ایسنا، غلامرضا داداشزاده درباره کیفیت اینترنت اظهار کرد: پیش از این نیز بارها اعلام کرده بودیم که از وضعیت اینترنتی که از سوی برخی شرکتها ارائه میشود رضایت نداریم.
در این میان راهکارهای مختلفی مورد توجه قرار گرفت تا شرایط موجود در این بخش بهبود پیدا کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مخابرات و شرکتهای ندا که به ارائه خدمات اینترنت میپردازند به شکل فروش حجمی با عرض باند مشخص عمل میکنند لازم است درباره تناسب پهنای باند و تعداد مشترک خود به گونهای عمل کنند که عین سرویس فروخته شده را تحویل مشتری دهند چراکه اگر این تناسب برقرار نباشد سرعت و کیفیت از دست خواهد رفت.
معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات ادامه داد: بر همین اساس در فاز اول کار به کنترل پهنای باند شرکتها پرداخته میشود که متاسفانه در حال حاضر گاهی دیده میشود شرایط در این زمینه مناسب نیست و به همین دلیل اخطارهای لازم به شرکتها داده شده است.
وی ادامه داد: زمانی که ما پهنای باند شرکتها را از طریق سامانههای خود رصد می کنیم به محض اینکه متوجه شویم شرکتی بیشتر از پهنای باندی که در اختیار دارد اقدام به جذب مشترک کرده بلافاصله دستور توقف فروش میدهیم؛ اکنون اکثر شرکتها سرعت و کیفیت تعهدی خود را رعایت میکنند.
وی در عین حال از راهاندازی سامانه متمرکز اندازهگیری سرعت و کیفیت اینترنت بر روی سایت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد و گفت: مردم با مراجعه به این سامانه و انتخاب اپراتور خود و وارد کردن مشخصات کاربری میتوانند کیفیت اینترنت خود را بررسی کرده و در صورتی که سرویس آنها با شرایطی که ثبتنام کردهاند مغایرت داشت، موضوع را از طریق سامانه ۱۹۵ پیگیری کنند.
داداشزاده درباره کمفروشی اینترنت نیز عنوان کرد: در این زمینه هرگاه شکایتی صورت بگیرد ما مساله را دنبال خواهیم کرد.
سامانه ۱۹۵ هم به طور متمرکز پاسخگوی شکایات مردم است و در این میان متاسفانه بیشترین شکایت ثبت شده مردم به مساله اینترنت، سرعت و کیفیت آن مربوط میشود که به موارد متعددی بستگی دارد از نحوه استفاده کاربر گرفته تا وضعیت سرویس دهندگان و اپراتورهای تامین کننده پهنای باند که با راهاندازی سامانههای سنجش سرعت و کیفیت در حوزه تامینکنندگان شفافسازی لازم انجام میشود.
معاون سازمان تنظیم مقررات همچنین به بحث SLA (موافقتنامه سطح خدمات) اشاره کرد و گفت: لازم است شرکتهایی که به ارائه اینترنت میپردازند حتما این موضوع را مورد توجه قرار داده و به هنگام خریداری پهنای باند نیز به دنبال آن باشند که SLA دریافت کنند چرا که در صورتی که این مساله مورد توجه قرار نگیرد این شرکتها اعمال مقررات و جریمه خواهند شد.
وی در پایان تاکید کرد: لازم است تامینکنندگان عمده پهنای باند کشور نیز بحث SLA را مورد توجه قرار دهند.