آی.بی.ام و اپل برای سازمانها ابزار مشترک عرضه کردند
ایتنا - این دو شرکت نخستین سری از ابزارهای کاربردی سازمانی خود را برای سازمانها با زمینههای مختلف فعالیتها عرضه کردند.
شش ماه پس از انتشار نخستین اخبار از آغاز همکاری اپل و IBM در زمینه خدمات سازمان، سرانجام نخستین محصولات مشترک دو شرکت یاد شده در این زمینه عرضه شد.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد دی نت، در پی همکاریهای این دو شرکت سرانجام ۱۰ ابزار کاربردی سازمانی به عنوان بخشی از سیستم IBM MobileFirst برای دستگاههای موبایلی مبتنی بر سیستمعامل iOS عرضه شد.
این دو غول بزرگ فناوری نخستین سری از ابزارهای کاربردی سازمانی خود را برای مشتریان مختلف از جمله بانکها، مراکز فروش کالا، شرکتهای بیمه، خدمات مالی و شرکتهای مخابراتی برای سازمانهای دولتی و مراکز هوانوردی عرضه کردند.
این ابزارها به صورت اختصاصی برای آیفون و iPad ساخته شدهاند و شامل انواع ابزارهای تحلیلی و امنیتی میشوند که به گفته شرکت IBM میتوان از آنها در هسته مرکزی سازمان استفاده کرد.
شرکت IBM اعلام کرد که سری ابزارهای MobileFirst مخصوص سیستمعامل موبایلی iOS هماکنون توسط شرکتهای بزرگی چون Citi، Air Canada، Sprint و Banorte مورد استفاده قرار میگیرد.
"بریجت کرالینگن"(Bridget Kralingen) مدیر مرکز خدمات سازمانی IBM در این خصوص گفت: «آنچه که ما امروز ارائه میدهیم نیازی است که برای همه سازمانهای بزرگ احساس میشود. ما کوشیدهایم فناوریهای هوشمند را به گونهای عرضه کنیم تا سازمانها بتوانند تعامل بهتری با کلاندادهها داشته باشند و اعضای سازمان نیز به صورت فردی بهره کافی را از این خدمات ببرند.»
اپل و IBM برای شرکتهای بیمهای ابزار کاربردی Retention را عرضه کردهاند که به تمامی مراکز عرضهکننده خدمات بیمه امکان میدهد ارتباط دایم با مشتریان داشته باشند و ضوابط جدید برای پرداخت خسارات و رسیدگی به شکایات مردم را به صورت مستقیم در اختیار بگیرند.
ابزار این دو مرکز برای شرکتهای مخابراتی Expert Tech نام دارد و از دیگر ابزارهای ارائه شده برای دیگر سازمانها میتوان به Case Advice برای مراکز قضایی، Incident Aware برای کارمندان اجتماعی، Advise & Grow برای مراکز بانکداری، Trusted Advice برای تحلیل و مقایسه شرکت با رقبا، Pick & Pack برای مراکز فروش کالا و ... اشاره کرد.