ایتنا- زمانی نه چندان دور، تلویزیونهای شارپ محبوب خانهها بودند!
شرکت شارپ که زمانی برترین تولیدکننده تلویزیونهای فوق دقیق بود، این روزها قصد دارد سهم بیشتری از این بازار را با عرضه تلویزیونهای فوق دقیق به خود اختصاص دهد.
به گزارش ایتنا از فارس، شارپ مدعی است تلویزیون های جدید این شرکت که در نمایشگاه سی.ای.اس 2015 به نمایش گذارده شده اند و ۴K Ultra HD نام دارند از دقت و وسعت رنگی فراتر از تلویزیونهای رقیب برخوردارند.
این شرکت که در سالهای گذشته بر بازار تلویزیونهای فوق دقیق تسلط داشت این روزها در تلاش است تا مجددا سهم قابل قبولی از بازار یاد شده را به دست آورد.
در سال گذشته عرضه تلویزیونهای فوق دقیق یا Ultra HD با افزایش 500 درصدی به 6.4 میلیون واحد رسید و بررسیهای موسسه تحقیقاتی DisplaySearch نشان میدهد که این بازار امسال به علت کاهش قیمت تمام شده تلویزیونهای یاد شده پررونق تر خواهد شد.
در فصل خرید کریسمس سامسونگ نمونه 55 اینچی این تلویزیونها را به قیمت 900 دلار عرضه کرد.
از جمله دیگر بازیگران قدرتمند این بازار میتوان به ال جی، سونی و سامسونگ اشاره کرد.
سامسونگ در سه ماهه سوم سال 2014 حدود 36 درصد از این بازار را در کنترل داشت و ال جی و سونی با سهم 15 و 9 درصدی در رتبههای بعدی بودند.
در این میان برخی منتقدان میگویند اصولا چشم انسان قادر به تشخیص تفاوت تصویر در تلویزیونهای استاندارد 4K و تلویزیونهای دقیق تر از آن نیست. اما عدهای از صاحب نظران این مساله را رد میکنند.
قیمت تلویزیون های 43 اینچ شارپ 750 دلار است که ارزان ترین مدل این مجموعه محسوب میشود.
بزرگترین مدل این مجموعه هم 70 اینچی است. این شرکت از سیستم عامل اندروید برای هوشمند سازی این تلویزیون ها استفاده کرده است.
همچنین پلاتفورمی موسوم به SmartCentral 4.0 برای اتصال هوشمند تلویزیونهای یاد شده به اینترنت در نظر گرفته شده است.