کاهش مجدد سهم گوگل در بازار جستجوگرهای اینترنتی در رقابت با یاهو
ایتنا- سهم یاهو در بازار جستجوگرهای اینترنتی در آمریکا افزایش و در مقابل سهم گوگل کاهش یافته است.
به گزارش ایتنا از فارس، سهم گوگل در بازار یاد شده با کاهش دودرصدی در ماه ژانویه در آمریکا به ۷۴.۸ درصد کاهش یافت.
رتبه دوم در این زمینه به موتور جستجوی بینگ مایکروسافت با سهم ۱۲.۴ درصدی رسیده است.
رتبه سوم هم از آن یاهو با ۱۰.۹ درصد است. هر دو شرکت در ماههای اخیر موفق به افزایش سهم خود از بازار جستجوهای اینترنتی شدهاند.
نکته جالب این است که علت اصلی این تحول به ضرر گوگل، تفاهم یاهو با فایرفاکس و تبدیل این جستجوگر به جستجوگر پیش فرض در مرورگر فایرفاکس بوده است.
البته این تفاهم محدود به آمریکا بوده و گوگل در دیگر کشورها هنوز هم موتور جستجوی پیش فرض مرورگر اینترنتی فایرفاکس محسوب میشود.
بر اساس تازه ترین آمار موجود هماکنون ۱۴ درصد از کاربران اینترنت در آمریکا از مرورگر اینترنتی فایرفاکس استفاده میکنند و استفاده آنها از یاهو به عنوان مرورگر پیش فرض به ضرر گوگل تمام شده است.