ایتنا- برخی از دفاتر امور مشترکین نیز از آب گلآلود ماهی میگیرند و در ازای وصل سیم:ارت از مشترکان مطالبه پول میکنند.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ثبت کدملی ۷۰ درصد سیم کارتهایی که اطلاعاتشان در پایگاه داده اپراتورهای موبایل ناقص بود، خبر داد و گفت: احراز هویت این کدملی ها آغاز شده است.
به گزارش ایتنا از مهر، دکتر غلامرضا داداش زاده در مورد آخرین وضعیت احراز هویت سیم کارتهای تلفن همراه اظهار داشت: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ۲۲ بهمن امسال ساماندهی سیم کارتهای دارای نقص اطلاعات را پس از اعلام چندین باره از سوی اپراتورها، آغاز کرد و آخرین پیامک به مشترکانی که اطلاعاتشان ناقص بود در ساعت ۱۰ صبح روز ۲۵ بهمن ماه ارسال و از آنها خواسته شد ظرف مدت ۴۸ ساعت کد ملی خود را با پیامک به اپراتورها اعلام کنند. در غیر اینصورت ارتباطشان یکطرفه می شود.
اطلاعات ۷۰ درصد سیم کارتها به روز شد وی با بیان اینکه تا روز ۲۵ بهمن ماه، ۲۵ درصد مشترکانی که پیامک اپراتورها را برای اعلام کد ملی دریافت کرده بود کدملی خود را ثبت کردند، افزود: پس از آخرین مهلت اعلام شده ۴۸ ساعته نزدیک به ۶۰ درصد مشترکان نیز کدملی خود را اعلام کردند و در مجموع ۷۰ درصد سیم کارتهای فاقد کدملی در سامانه داده اپراتورها، اطلاعاتشان به روز شد.
معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه قطع یکطرفه سیم کارتهای فاقد کد ملی از روز دوشنبه ۲۷ بهمن ماه تاکنون در حال انجام است، ادامه داد: قطع یکطرفه در این سیم کارتها برای ارتباط مکالمه است و این مشترکان امکان استفاده از پیامک و دیتا را دارند و می توانند با استفاده از این مزیت، کدملی خود را به اپراتور مربوطه پیامک کنند.
۱۵ درصد سیم کارتهای فاقد کدملی یکطرفه شدند داداش زاده با بیان اینکه تعدادی از مشترکانی که سیم کارتهای آنها قطع یکطرفه شده نیز در این یک هفته اخیر اقدام به اعلام کدملی به اپراتورهای مربوطه کرده اند افزود: این فرآیند به صورت روزانه در حال انجام است و نزدیک به ۱۰ تا ۱۵ درصد سیم کارتهای فاقد کدملی هم اکنون قطع یکطرفه شده اند.
وی با تاکید براینکه در زمان قطع یکطرفه سیم کارت، مشترک ۲ هفته زمان خواهد داشت نسبت به ارسال کدملی خود برای ثبت هویت اقدام کند گفت: پس از این مرحله سیم کارت مشترک به طور کامل قطع می شود.
تخلیه سیمکارتهای بی نام و نشان تا ۳ ماه آینده معاون رگولاتوری با اشاره به مدت چندین باره به مشترکانی که به هر دلیل شماره ملی خود را در پایگاه داده اپراتورهای موبایل به ثبت نرسانده اند، افزود: پس از قطع دو طرفه ارتباط، مشترک باید به دفتر امور مشترکان مراجعه کند و با داشتن مدارک مستند، نسبت به ثبت اطلاعات و ارائه کدملی اقدام کند و در غیراینصورت سیم کارت مورد نظر حداکثر تا ۳ ماه بعد، تخلیه خواهد شد.
سوء استفاده دفاتر امور مشترکان و هشدار به کاربران موبایل وی با بیان اینکه در مرحله ای که سیم کارت مشترکان قطع یکطرفه شده نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر امور مشترکان نیست تصریح کرد: برخی دفاتر امور مشترکان در این زمینه از ناآگاهی مشترکان سوء استفاده کرده و به مشترکان می گویند که باید سیم کارت خود را تعویض کرده و بابت آن هزینه دریافت میکنند که مشترکان باید در این زمینه آگاه باشند و بدانند که مطلقا نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر امور مشترکان نیست و بابت وصل سیم کارت و اعلام کد ملی نیز نباید هیچ هزینه ای پرداخت کنند.
احراز هویت سیمکارتهای موبایل از اواخر اسفندماه داداش زاده با بیان اینکه اعلام کدملی به منزله احراز هویت قطعی سیم کارتهای موجود در کشور نیست گفت: از آخر اسفندماه جاری احراز هویت مالکان سیم کارتهای موبایل در کشور آغاز می شود و هم اکنون نیز اپراتورهای تلفن همراه در حال وارد کردن کدهای ملی اعلام شده از سوی مشترکان در پایگاه داده هستند.
وی گفت: در این مرحله ممکن است اپراتورها برای مطابقت اطلاعات موجود با مشترکان تماس تلفنی نیز داشته باشند که مشترکان تلفن همراه باید به این نکته نیز توجه داشته باشند و تنها به شماره هایی پاسخ دهند که از سمت اپراتورهای موبایل با آنها تماس گرفته می شود.