ایتنا- به گفته رگولاتوری، کلیه شرکتهای اینترنتی موظفند حداکثر ظرف 72 ساعت درخواست تخلیه خطوط مشترکین متقاضی را تخلیه نمایند.
تقاضای اینترنت در میان کاربران رو به افزایش است، و هر روز تعداد زیادی از شهروندان با انتخاب یکی از اپراتورهای ارائه دهنده سرویس اینترنت، درخواست خود را به شرکت مورد نظر ارائه میدهد، بدین تریتب شرکت مورد نظر درخواست مشتری جدید گرفته با اتصال اینترنت، خدماتدهی به او را آغاز میکند.
اما مسئله به این سادگی نیست؛ همیشه کاربران و مشتریان، به شکل مداوم و همیشگی با یک شرکت کار نمیکنند و گاه قصد تغییر سرویسدهنده را دارند.
به عنوان یک نمونه رایج، گاه کاربر یکی از سرویسدهندگان بدلایل گوناگون(از جمله نارضایتی از کیفیت اینترنت این شرکت) قصد میکند که با شرکت مزبور قطع ارتباط نموده و از شرکت جدیدی سرویس اینترنت دریافت نماید، و همینجاست که اغلب مشکل بروز میکند، چرا که کار تغییر سرویس دهنده به راحتی انجام نمیشود.
در صورتی که اینترنت کاربر مورد نظر بر بستر خطوط تلفنی (ADSL) باشد، در مرحله اول باید خط تلفن این شخص از شرکت اولیه قطع گردد که اصطلاحا به آن تخلیه خط گفته میشود.
اما بنظر میرسد که فرآیند درخواست کاربر گاه بطول میانجامد و همین موضوع، شهروندان را به اعتراض واداشته است.
لزوم تخلیه سریع خطوط
به گزارش ایتنا اخیرا یکی از مقامات سازمان تنظیم مقررات به این اعتراضات واکنش نشان داده و خواستار تسریع این موضوع از سوی شرکتهای مورد نظر شده است.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در این اعلام کرد: در راستای توسعه بازار رقابتی سالم، تسریع و تسهیل در تغییر و انتخاب اپراتور و سرویس مناسب و با کیفیت از سوی مردم، رگولاتوری بر فرایند درخواست تخلیه و دایری کاربران اینترنت پرسرعت (ADSL) نظارت میکند.
به گزارش ایتنا غلامرضا داداشزاده همچنین گفت: تمامی اپراتورهای PAP موظف هستند پس از دریافت درخواست تخلیه خط از سوی مشترکین خود، موضوع را به شرکتهای مخابراتی اعلام کنند و شرکت مخابرات نیز بایستی حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت پس از دریافت درخواست، خطوط مشترکین متقاضی را تخلیه کند.
در همین خصوص، او شرکت مخابرات را نیز مورد خطاب قرار داد.
وی با اشاره به اینکه درخواست تخلیه مشترکین شرکت مخابرات ایران نیز باید در همین بازه زمانی از سوی شرکتهای مخابرات استانی انجام شود، ار کابران خواست در صورت عدم تحقق این موضوع، شکایت کنند.
وی در این باره افزود: درصورت ارائه درخواست تخلیه از سوی مشترک و عدم اقدام مؤثر از سوی اپراتور، مشترک میتواند شکایت خود را در سامانه ۱۹۵ (سامانه پاسخگوئی به شکایات) ثبت کند تا در سریعترین زمان به آن رسیدگی شود.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری تاکید کرد: هرگونه کوتاهی در مورد تخلیه خطوط مشترکین تخلف محسوب شده و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی مطابق با مقررات با شرکت متخلف برخورد میکند.
روی نحوه محاسبه حجم مصرفی کاربرها هم نظارت کنید. بعضی شرکت ها از جمله مخابرات با یه فرمول ناشناخته که ظاهرا مدت زمان اتصال رو هم شامل میشه حجم مصرفی کاربر رو محاسبه میکنند. تا به این ترتیب منی که همیشه 2 گیگ برای مصرف یک ماهم کافی بود 20 گیگ کفاف وبگردی های معمولم رو نده.
باسلام روزي كه ازمخابرات منطقه سكونت يعني شهر جديد پرند درخواست اينترنت كردم بايك تلفن كمتر از يك روز اينترنت من راه اندازي شد ولي بعداز يك سال تحمل اينترنت افتضاح مخابرات اولين شركت خصوصي در پرند شروع به كاركرد امروز بااين شركت قراردادبستم واعلام كردن كه بايد اينترنت مخابرات تخليه بشه حالا مخابرات اعلام ميكنه كه تلفني تخليه نميكنه البته تا سال گذشته تلفني اين كارو ميكردن اخه اين چه مردم ازارب هست خداروزخوش مياد
تیر ماه 96 از شرکت مخابرات جشنواره همسفر اینترنت گرفتم الان (آذر ماه 96) می خوام خطمو تخلیه کنم میگن قراردادتون یک ساله هست نمیشه ، اگه هم می خوای تخلیه کنی باید به ازای هر ماهی که استفاده کردی 14 هزار تومن بدی .
مخابرات قبلا هم قراردادهاش یک ساله بود ولی هر موقع که برای تخلیه خط می رفتی با مبلغ 5 هزار تومن تخلیه می کردن . لطفا راهنمایی کنید .
منم درخواست تخلیه دادم.از شاتل پول 1 سالو واریز کردم ولی به خاطر عدم رضایت میخوام تخلیه کنم اما میگن تخلیه کنیم پول 1 سالی که ریختیو بهت پس نمیدیم برو هرکاری دلت میخواد بکن
خیلی وقته میخوام اینترنت خطم رو تخلیه کنم edslمخابرات مشهد اما نمیشه تو سایت اصلا همچین گزینه ای نداره اخه۲۰۲۰ زنگ زدم ادرس سایت رو داد گفت از اونجا باید خط رو تخلیه کنی لطفا کسی اگه میدونه راهنمایی کنه
والا ما هرچي سرمون بيا حقمونه خومون به خودمون رحم نميكنيم مثل اين شركتهاي مخابراتي دزد .كثيف كه ازاين راها پول ميبرن براي زن وبچهاشون از اينا چي به عمل بياد ....
اینجانببیش از۱۰روزاست که درخواست جمع اوری اینترنت دادم چراجمع نمیکنند درسامانه۱۹۵هم شکایت کردم۲۰۲۰شیرازاصلاجواب نمیدهدپنل کاربری مراهم معلوم چه کارش کردن که نمیشودواردش شدکارکنان۲۰۲۰حقه بازهستندچرا
سلام.یکماه قبض بنده555000 اومده ولی هیچ استفاده ای نکردیم..ما اصلا اینترنت تلفن ثابت نخواستیم این سرویس رو برای ما قطع کنید اصلا از اول اشتباه کردیم وصل کردیم
لطفا برای سومین بار ، نمایندگی شهری که فکر میکنی کسی به کسی نیست ، این خط تلفن ثابت ما را جمع کن، تخلیه کن ،
و جناب مهندس نخجوانی ،مدیر عامل شرکت شاتل، اگر افتخار میدهید که یک روستازاده همکلام شما باشد حدود نیم ساعت و وقت میدید به بنده، جنابعالی امر کنید ،بنده سراپا مدهوش دیدن و زیارت جنابعالی هستم.، وقتی بذارید برای بنده که نبایدهای کارکنان را برای شما بگویم از کارکنانی که زنجیر وار مثل مافیا هوای همدیگه را دارند ، شما وقت بدید ،بنده هر جای ایران که باشید خدمت میرسم. مطمئنم که ضرر که نمیکنید، اگر افتخار میدهید که تشریف بیارید گلپایگان کباب گلپایگان ، مهمان بنده هر چند روز، در خدمت.که جریانات را برای شما بازگو میکنم. کار ،کاره شخص خوده شماست ،که بدانید چه خبره تو دورو بر شما ، الان درخواست تخلیه خط شاتل را دادم. ولی مشخصاتم را دوست عزیزتر از جانم اقای غدیرپور نماینده گلپایگان دارند ، ممنونم. عذرخواهی میکنم اگر از ادبیات عام به کار بردم.منتظرم.وگرنه تماس بگیرم موبایل شما ،اگر مزاحم نیستم ،شما دنیا دیده اید و با تجربه و با تحصیلات، ولیکن ما بی سواد ، ، در ضمن گوش به حرف هیچ کدام از همکارانتون در مورد بنده ندید ، تشریف بیارید ضرر نمیکنید. مخلص شما رکوعی سعید.
باسلام بنده قدرت الله احمدخواه با کاربری۱۳۴۲۶۳۰۶۸۰تصمیم به قطع سرویس آسیاتک را دارم مضافابه اینکه رمز پنل کاربری را فراموش کردم جهت راهمائی حقیر زحمت کشیده با شماره ۰۹۱۱۵۰۱۵۶۱۳ تماس حاصل نمائید ممنون
شرکت اینترنتی شاتل محترم
با سلام
اینجانب سارا نصرتی با کد ملی 3858792322 در تاریخ 99/5/5 درخواست خرید سرویس خانگی یکماهه شاتل را دادم و مبلغ 510000 ریال به حساب شرکت واریز نمودم. امروز پس از درخواست جمع آوری اینترنت قبلی(مخابرات) مراجعه نمودم و کارشناسان مخابرات پس از بررسی خط متوجه شدند که خط تلفن مشکل دارد و باید تبدیل به فیبر نوری شود و در اینصورت فقط امکان استفاده از اینترنت مخابرات جایز می شود؛ لذا درخواست لغو در خواست خود و استرداد وجه واریزی را دارم. شماره کارتم 6221061072283445
با تشکر
با سلام این جانب بعلت جابجایی دیگر نمیخواهم از سرویس شاتل استفاده کنم..شماره خط تلفن 03132616416 نام کاربری3110703364 ورمزورود2063219۱باتشکر پروین مرادی
بابا مسخره کردین چرا اینترنت شاتل رو از رو خطم تخلیه نمیکنید همش الکی ادمو دست بسر میکنید تخلیه کنید اولش سریع وصل میکنید حالا چرا نمیتونید بد گذشت ۳ ماه از رو خط تلفنم تخلیش کنید
واقعا خدماتتون افتضااااح
من درخواست تخلیه اینترنت دادم هر چی تماس میگیرم خالی نمی کنن و از اون طرف هر ماه دارن هزینه اشتراک اینترنت روی قبض میارن خجالت نمیکشید واقعا .... 72 ساعت رو تغییر بدین به 72 سال
کدوم برخورد؟!!! من از شرکت پارس آنلاین گرفتم و 2 هفته هست که درخواست تخلیه زدم ولی هنوز انجام نشده و به دروغ میگن که فرستادیم مخابرات و اونا مشکل سیم رانژه دارن و جمع نمیکنن! یه دلیل چرت و واهی!! تو سامانه 195 هم شکایت کردم ولی خود همین سامانه هم 3 روز گذشته و خبری نیست. مملکت بی درو پیکر واقعا