ایتنا - هنوز به درستی مشخص نیست قرارداد میان مایکروسافت و شرکت Uber با چه رقمی به انجام رسیده است.
به دنبال اجرای تصمیمات «ساتیا نادلا» برای تغییر اساسی در ساختار مایکروسافت، این شرکت اعلام کرد یکی از بخشهای اصلی خود که تاکنون زیانده بوده است را به فروش میرساند.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آیتیپی، گزارش رسیده از رسانههای آنلاین و از جمله رویترز، گاردین، فایننشال تایمز و ... حاکی از آن است که مایکروسافت قصد دارد واحد تبلیغات تصویری خود را به شرکت AOL از زیرمجموعههای Verizon بفروشد و همچنین بخشی از مرکز توسعه نقشه الکترونیکی خود را به شرکت توسعه ابزار کاربردی Uber واگذار کند.
به عنوان بخشی از قرارداد با شرکت AOL، مایکروسافت متعهد شد هیچ یک از کارمندان خود را اخراج نکند و به تمامی افراد مشغول در این واحد توضیح داد مرکز توسعه تبلیغات دیجیتالی بدون هرگونه تهدید شغلی برای کارمندان به شرکت AOL واگذار میشود.
مرکز US ISP مسؤولیت آگهیهای تبلیغاتی در MSN، Outlook.com، Xbox، Skype و برخی ابزارهای کاربردی مایکروسافت را عهدهدار شده است. در این زمینه همچنین قرار شده است جستوجوهای اینترنتی در AOL Web مبتنی بر موتور جستوجوگر Bing مایکروسافت انجام شود.
شرکت مایکروسافت طی ۵ سال گذشته ۱۰ میلیارد دلار در بخش خدمات آنلاین خود ضرر کرد و نادلا هماکنون تضمین کرده است طی سال آتی میلادی جستوجوگر Bing را سودده کند.
هنوز به درستی مشخص نیست قرارداد میان مایکروسافت و شرکت Uber برای واگذاری مرکز توسعه نقشههای الکترونیکی با چه رقمی به انجام رسیده است. پیشبینی میشود در این فرآیند فناوری دریافت تصاویر و پردازش دادههای نقشه به شرکت Uber فروخته شود.
شرکت مایکروسافت این مرکز را از نوکیا خریداری کرده بود و Uber هماکنون تصمیم دارد با توسعه آن یک راهکار کاربردی پیشرفته مانند آنچه که گوگل، اپل و Baidu ارایه میکنند، در اختیار کاربران خود قرار دهد. شرکت Uber همچنین از مایکروسافت خواسته است تا پس از خرید این مرکز، کارمندان آن را هم در اختیار بگیرد.