ایتنا- شاید استفاده از توییتر، برای کاربران تازهوارد کمی سخت بنظر برسد!
مدیران سایت توئیتر میگویند علیرغم رشد درآمدی ۶۱ درصدی هنوز هم بسیاری از کاربران این سایت نمیدانند چگونه و چرا باید از این سایت استفاده کنند و همین امر رشد تعداد کاربران آن را کُند کرده است.
به گزارش ایتنا از فارس، حتی در میان کاربران عادی این سایت تعداد افرادی که آن را به طور روزانه کنترل میکنند کمتر از کل تعداد اعضای آن است و این امر زنگ خطر را برای توئیتر به صدا درآورده است.
کارشناسان معتقدند سایت توئیتر سایتی سهلالوصول برای استفاده نیست و کاربران با یک بار نگاه متوجه نحوه استفاده از آن نمیشوند. لذا باید طراحی توئیتر به گونهای تغییر کند که هر فرد تازه واردی به سرعت به کارکرد آن پی ببرد.
با افزایش درامد توئیتر میزان زیان آن نسبت به یک سال قبل به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
با این حال میزان فعالیت کاربران در توئیتر نسبت به ابتدای سال ۲۰۱۵ کاهش قابل ملاحظهای نشان میدهد.
تعداد کاربران توئیتر هم در سه ماه قبلی تنها دومیلیون نفر افزایش یافته و به ۳۰۴ میلیون نفر در کل جهان رسیده است.
البته ۱۲ میلیون نفر هم در کشورهای در حال توسعه از خدمات پیامک تلفن همراه برای ارسال پیام بهره میگیرند.
درآمد سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ توئیتر هم ۵۰۲ میلیون دلار بوده که نسبت به رقم ۳۱۲ میلیون دلار در مدت مشابه سال قبل رشد خوبی داشته است.
با این حال این درآمد به معنای زیان ۱۳۷ میلیون دلاری است. به خصوص که توئیتر در بازار سهام هم عملکرد خوبی نداشته و در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به ازای هر سهم ۲۱ سنت ضرر کرده است.
این ضرر در مدت مشابه سال قبل ۲۴ سنت به ازای هر سهم بوده است.