۳
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۷
با گذشت یک هفته از رفع اختلال اینترنت بین الملل؛

قطع و وصلی مداوم اینترنت در کشور

شرکت‌ها پاسخگو نیستند
ایتنا- شرکت‌های اینترنتی موضوع کندی اینترنت را به شرکت ارتباطات زیرساخت ارجاع می‌دهند.
قطع و وصلی مداوم اینترنت در کشور


با گذشت یک هفته از اعلام شرکت ارتباطات زیرساخت برای رفع مشکل اینترنت، اما همچنان دسترسی بسیاری از کاربران به اینترنت با کندی همراه است و شرکت‌های اینترنتی این موضوع را به شرکت زیرساخت ارجاع می‌دهند.


به گزارش ایتنا از مهر، موضوع کندی ارتباطات اینترنت کاربران ایرانی، طی دو هفته اخیر شدت بیشتری یافته و این درحالی است که کاربران در تماس با اپراتورهای ارائه دهنده این خدمات، برای حل این مشکل راه به جایی نمی‌برند.

سه شنبه هفته گذشته و در پی بروز اختلال در شبکه اینترنت کشور، شرکت ارتباطات زیرساخت، دلیل کندی اینترنت را قطع شدن دو مسیر ارتباطی ترکیه و باب‌المندب به صورت همزمان اعلام کرد که باعث شد بخشی از ارتباطات بین‌الملل کشورهای منطقه از جمله ایران دچار کندی شود.

اما یک روز پس از این اطلاعیه، شرکت ارتباطات زیرساخت از تلاش برای حل این مشکل و برقراری مسیرهای پشتیبان و جایگزین خبر داد و اعلام کرد: « حدود ۳۵ درصد ظرفیت اینترنت کشور از این دو مسیر تامین می‌شد که این مشکل قطعی رفع شده و اوضاع به حالت عادی برگشته است. مشکلی در دسترسی کاربران به اینترنت وجود ندارد.»

با این وجود و با گذشت حدود یک هفته از این اختلال، کاربران ایرانی همچنان در دسترسی به برخی سایت‌های اینترنتی خارجی مشکل دارند و سرعت اینترنتشان در ساعات مختلف شبانه روز با کندی همراه است.

این درحالی است که طی تماس کاربران با اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت در کشور، بسیاری از این خدمات دهندگان، همچنان قطعی لینک‌های ارتباطی از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت را، دلیل این مشکل اعلام می‌کنند.

اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت در کشور، به جای حل مشکل، از عدم اطلاع کاربران استفاده کرده و با وجود رفع قطعی لینک‌های بین الملل از یک هفته گذشته تاکنون، اما همچنان این موضوع را دلیل کندی ارتباطات اینترنت اعلام می‌کنند.

علاوه بر کندی ارتباطات اینترنت، اتمام زودهنگام بسته‌های اینترنتی و حجم دانلود نیز از دیگر مشکلاتی است که کاربران بسیاری را درگیر کرده است.

هم‌اکنون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به صورت متمرکز سامانه ای ایجاد کرده تا مشترکان بتوانند سرعت و كيفيت اينترنت خود را از این طریق اندازه گیری کنند. وزارت ارتباطات نیز بارها اعلام کرده که کاربران شکایات خود را در مورد سرویس اینترنت، به سامانه ۱۹۵ برای رسیدگی، ارسال کنند.

از سوی دیگر هفته گذشته نیز کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، طرحی را مصوب کرد که در راستای شفاف‌سازی کیفیت خدمات اینترنت و رعایت حقوق مشترکان، قراردادی میان سرویس دهنده و سرویس گیرنده منعقد شود تا در صورت عدم رعایت پارامترهای کیفی از سوی سرویس دهنده،، سرویس گیرنده بتواند غرامت دریافت کند.

این مصوبه اگرچه در حال حاضر باید توسط شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان متولی ارائه خدمات پهنای باند در بالاترین سطح، ارائه شود اما در آینده چنانچه برای کاربران نهایی در مقابل شرکت‌های خدمات دهنده نیز به اجرا درآید، تضمینی بر پارامترهای کیفیت خدمات توافق شده خواهد بود و شاید مشکل کاربران را تاحدی مرتفع کند.
کد مطلب: 38971
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
من باید روی هر لینک چند بار کلیک کنم تا باز بشه. اصلا پاسخ نمیده. بعد هم نصفه میاد صفحه کامل نمیشه. مجبورم رفرش کنم. و اینقدر سماجت کنم که بلاخره صفحه باز بشه. صفحاتی که https هستند که قید اونها رو کامل زدم. باز نمیدونم چه بلایی سر اینترنت دارن میارن. من فکر نمیکنم قطعی در کار باشه. بیشتر شبیه تست اینترنت ملیه!
بهزاد ایزدی
feedback
Germany
من یک هفتست با استور ویندوز فون با نت ایرانسل و رایتل مشکل دارم
زنگ زدم میگم آقا من مشکل دارم با این برنامه، اول که یک ساعت باید توجیه کنی چی هست
آخر سر برداشته میگه گوگل رو باز کنید اگه باز میشه یعنی مشکلی نیست.
خدایی نوبرشه !
shahin
feedback
Iran, Islamic Republic of
با اين وضعيت اينترنت بسته اينترنتي هم به خلق الله ميفروشند يكي نيست به اينا بگه وقتي وضعيت خرابه چرا ميفروشيد
بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ