ایتنا- شرکت گوگل شرایطی را مهیا کرده است که بهواسطه آن در صورت استفاده از عبارتهای جستجوی مرتبط با داعش، پیامهای تبلیغاتی بر ضد این گروه بر روی مرورگر فرد به نمایش درخواهد آمد.
شرکت گوگل شرایطی را مهیا کرده است که بهواسطه آن در صورت استفاده از عبارتهای جستوجوی مرتبط با گروههای تروریستی و داعش، پیامهای تبلیغاتی بر ضد این گروه بر روی مرورگر فرد به نمایش درخواهد آمد.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وبسایت خبری تحلیلی Engadget، تبلیغات گوگل معمولا با موضوع جستوجوی شما سازگار هستند و به همین دلیل نیز جستوجوی موارد خاص، میتواند به دستیابی به تبلیغات بسیار عجیب و غریبی منتهی شود.
بهتازگی شرکت گوگل، کلیدواژههای مرتبط با گروهک تروریستی داعش را نیز در لیست جستوجوی افراطی خود قرار داده است.
این لیست بهاینترتیب عمل میکند که تبلیغات گوگل، بهجای ارائه تبلیغات عادی و تجاری، با مواجهه با آنها با ارائه محتوای تبلیغاتی از سازمانهای غیرانتفاعی بشردوستانه دست خواهد زد.
این امکان بهواسطه استفاده از ساختار هوشمند ساختار اد-ورد گوگل ممکن شده است و مسئولان گوگل معتقدند که این اقدام، گامی مفید خواهد بود.
آنتونی هاوس بهعنوان یکی از مدیران ارشد ارتباطات عمومی گوگل دراینباره گفت: «ما باید چیزهای بد را از جستوجوی خود پایین بکشیم، با این وجود برای ما بسیار مهم است که افراد بتوانند اطلاعات مفید را در موتور جستوجوی ما به دست بیاورند. هنگامیکه مردم حس تنهایی و انزوا دارند، میتوانند با ورود به موتور جستوجوی آنلاین ما بهجای دنیایی از ناامیدی، با دنیایی از امید روبرو شوند.»
همچنین گوگل قول داده است که امکان دسترسی به ویدیوهای ضد افراطیگری را نیز در وبسایت یوتیوب ممکن سازد.