هرچند اين اولين بار نيست که چنين خدماتی در جهان ارائه میشود، اما ژاپن با دسترسی به مشترکان بيشتر در مقايسه با کشورهای ديگر، شانس اين را دارد که به بزرگترين بازار اين خدمات بدل شود.
در حال حاضر با توجه به توليد محدود گوشیهای سازگار با خدمات تلويزيونی، يافتن تلفنهای جديد در فروشگاههای ژاپن به سختی امکانپذير است.
90 ميليون کاربر تلفن همراه در ژاپن تا به حال می توانستند با گوشیهای ظريفشان، از بازیهای ويديويی روی تلفنهایشان لذت ببرند، ايميل بفرستند و يا سايتهای اينترنتی را مرور کنند.
در حالي که شرکتهای تلفن مشغول بررسی امکانات بالقوه و تعداد مشترکان قابل دستيابی هستند، خدمات تازه که ماهها مورد آزمايش قرار داشتند همچنان بصورت رايگان در دسترس هستند.
پخش کنندههای تلويزيونی نظير تلويزيون نيپون، تلويزيون فوجی و تی وی آساهی از جمله شرکت هايی هستند که قراردادهايی را با شرکت های تلفن امضا کرده اند.
در تدارک محتوای ويژه
در کوتاه مدت، پخش کنندگان ديجيتال با استفاده از آنتن، همان برنامههای عادی تلويزيونی را برای تلفنهای همراه پخش می کنند.
اما گفته می شود شرکت های تلفن 'در تدارک محتوای ويژه' تلفن های همراه هستند تا در دسترس مشترکان خود قرار دهند.
شرکت های عمده تلفن های همراه در ژاپن می گويند گوشیهای با قابليت دريافت تلويزيون از فروش خوبی برخوردار بوده اند اما آنها هنوز آمار و ارقامی در اين زمينه ارائه نکردهاند.
مشترکان با باتریهای عادی تلفن هايشان می توانند تا حدود سه ساعت، بدون وقفه به تماشای برنامههای تلويزيونی بپردازند.