بر اساس آمارهای به دست آمده در این مرکز، هم اکنون تنها 37 درصد شرکت هایی که عضو این مرکز هستند به مشترکان خود خدمات آنلاین ارائه می دهند و این در حالیست که رقم یاد شده برای سال 2005 نزدیک به 63 درصد اعلام شده بوده است.
یک چهارم شرکت هایی که در این موسسه عضو هستند اعلام کرده اند که در سال 2005 حدود 5 میلیون پوند درآمد کسب کرده بوند که احتمال میدهند رقم یاد شده در سال جاری کاهشی چشمگیر را به دنبال داشته باشد.
لازم به ذکر است شرکتهای صاحب نامی از قبیل IPC Media، BSkyB، BBC، FT.com، Economist Group، Guardian، Which? و رویترز عضو موسسه ناشران آنلاین هستند.
مطالعات این مرکز که مربوط به سال 2006 می شود حاکیست، همچنان کسب آگهی به عنوان بهترین منبع کسب درآمد برای شرکت های تجاری محسوب می شود و باعث شده که طی سال چاری درآمد این مراکز تا 41 درصد افزایش پیدا کند.
این طور گفته می شود که در سال جاری میزان حمایت شرکتهای بزرگ یا به عبارتی اسپانسرها تا 9 درصد افزایش یافته است.
بیشتر کاربرانی که از خدمات آنلاین استفاده می کنند اعلام کردهاند که توانایی پرداخت هزینههای آن را ندارند. نرخ خدمات آنلاین که در سال 2004 تنها 18 درصد رشد داشته، در سال 2006 میلادی با 43 درصد رشد مواجه بوده است.