ایتنا- صیدی: تلاش داریم برای شبکه سیمکشی داخل منازل مشترکان گواهی استاندارد صادر کنیم تا در صورت استاندارد بودن به شبکه مخابرات متصل شود.
مشترکان تلفن ثابت گلایههای متعددی از روند رسیدگی به خرابی تلفن دارند مدیرعامل مخابرات استان تهران در پاسخ به این انتقادات تاکید دارد که از سوی اتحادیه جهانی مخابرات برای حل اکثر مشکلات ۲۴ ساعت و برای موارد خاص ۷۲ ساعت زمان مشخص شده است که ۹۹ درصد مشکلات باید در این زمان رسیدگی شود.
به گزارش ایتنا از ایسنا، علیرضا صیدی درباره وضعیت این عدد در کشور ما اظهار کرد: هماکنون ما حداکثر ظرف مدت ۳ ساعت از تماس مشترک مشکل را حل میکنیم و تلاش داریم این عدد را به یک ساعت برسانیم.
وی ادامه داد: البته رسیدگی به مشکلاتی که به دلیل آسیبهای عمده به شبکه باشد بیشتر طول زمان میبرد که در زمان ترمیم شبکه با اطلاع قبلی نهایتا در مدت ۷۲ ساعت شبکه مجددا برقرار میشود.
صیدی درباره عمدهترین دلایل خرابی تلفن هم توضیح داد: بیشترین مشکل مربوط به داخل منازل مشترکان است که قصد داریم برای این مشکل تغییراتی را در سیستم نظارتی ایجاد کنیم. همچنین تلاش داریم برای شبکه سیمکشی داخل منازل مشترکان گواهی استاندارد صادر کنیم تا در صورت استاندارد بودن به شبکه مخابرات متصل شود.
وی ادامه داد: با بالا رفتن حجم استفاده دیتا در منازل استاندارد کردن شبکه کابل کشی بسیار مهم است اما به دلیل اینکه تا کنون نظارتی بر این موضوع نبوده قطعا مشکلاتی را در راه خواهیم داشت.
مدیرعامل مخابرات استان تهران که در برنامه رادیکال هفت صحبت میکرد در خصوص الزامی بودن اخذ این گواهی استاندارد گفت: هرچند مانند شبکه گاز از ابتدا این موضوع در صدور پروانه پایانکار ساختمان موثر نبوده اما صحبتهایی شده است تا این کار انجام شود اما تا آن زمان با همکاری شهروندان تصمیم داریم این مسئله را پیگیری کرده و در مرحله اول اقدام به نصب باکسهایی در ورودی منازل داشته باشیم تا شهروندان به راحتی بتوانند خرابی را تشخیص دهند و بدانند مشکل از داخل منزل است یا خیر ، تا به این وسیله زمان رسیدگی به مشکلات تلفنی مردم به حداقل برسد.