۰
plusresetminus
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۲

سامسونگ تولید انبوه چیپ‌های ده نانومتری حافظه را آغاز می‌کند

ایتنا - سامسونگ اولین شرکتی است که تولید انبوه تراشه‌های نند(nand) را شروع کرد.
سامسونگ تولید انبوه چیپ‌های ده نانومتری حافظه را آغاز می‌کند


سامسونگ اولین شرکتی است که تولید انبوه تراشه‌های NAND با ابعاد فوق کوچک را شروع کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، ماژول 8GB DDR4 به دست‌آمده از این فناوری از ابعادی بی‌سابقه برخوردار است و می‌تواند کاربرد چیپ‌ها به ویژه حافظه‌ها را دگرگون نماید.

یانگ هیون جان، رئيس بخش حافظه‌های سامسونگ الکترونیک اعلام کرد: «حافظه‌های DDR ده نانومتری سامسونگ، بالاترین سطح بهره‌وری از سرمایه‌گذاری را در سیستم‌های فناوری اطلاعات(آی.تی) ممکن می‌کند، و در نتیجه به یک موتور رشد جدید برای صنعت جهانی حافظه‌ها تبدیل خواهند شد.»


او ادامه دامه داد: «در آینده‌ای نزدیک، ما نیز نسل جدید حافظه‌های دی.دی.آر ۱۰ نانومتری را همراه با راه‌اندازی با تراکم بالا برای کمک به تولیدکنندگان تلفن‌همراه و حتی توسعه محصولات خلاقانه‌تر برای اضافه کردن به دستگاه‌های تلفن همراه ارائه خواهیم کرد.»

گفتنی است سرعت چیپ‌ست DDR4 10NM دقیقا معادل سرعت چیپ‌ست DDR3 20NM که دوسال پیش وارد بازار شده می‌باشد. البته تراشه‌های جدید ۱۰ نانومتری نسبت به تراشه‌های ۲۰ نانومتری حدود ۲۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

شایان ذکر است همانطور که با گذشت زمان، طراحی محصولات DRAM پیشرفته‌تر می‌شود و از ماژول‌های 4GB به 128GB می‌رسد، می‌توان منتظر تحولی چشمگیر در کاربرد آنها در لپ‌تاپ‌ها و همینطور صنعت تلفن همراه بود.
 
کد مطلب: 42099
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام