ایتنا- شما به عنوان کاربر ایرانی اینترنت، با توجه به سرعت و کیفیت سرویستان،چه انتظاری از وزیر مربوطه دارید؟!
مروری بر نوشتههای مردم در صفحه منتسب به وزیر ارتباطات در شبکههای اجتماعی گویای آن است که عدم دسترسی به خدمات مناسب اپراتورهای تلفن همراه، اینترنت حجمی و مباحث مربوط به آنتندهی از عمدهترین خواستههای مردم به شمار میروند.
به گزارش ایتنا از ایسنا، وزیر ارتباطات طی سالهای گذشته با ایجاد صفحهای در یکی از شبکههای اجتماعی موبایلی در کنار شبکههای مختلف داخلی به فعالیت پرداخته و مردم از طریق صفحه او درخواستهای خود را منتقل میکنند.
مروری بر برخی کامنتهای مردم در این شبکه گویای آن است که بسیاری از مردم در ارتباط با اینترنت حجمی مشکلات متعدد داشته و خواهان حذف این شیوه ارائه اینترنت هستند. در برخی از مطالبی که بر روی صفحه وزیر نوشته شده، آمده است:
«آقای وزیر کی از دست اینترنت حجمی خلاص میشویم؟»
«شما را به خدا جلوی حجم فروشی را بگیرید دیگر از پساش بر نمیآییم.»
«فروش اینترنت حجمی را متوقف کنید. آخر تا کی اوضاع میخواهد اینگونه باشد؟»
«فروختن حجم اینترنت یعنی دزدی در روز روشن، چیزی که در تمام دنیا منسوخ شده، اما چون جیب دولت و شبکه زیرساخت و ISPها را پر میکند ملت باید تحمل کنند. آقای وزیر اگر وجدان کاری دارید اینترنت نامحدود با سرعت بالا و قیمت ارزان ارائه کنید و این حجم فروشی را تمام کنید»
«اینترنت کشور زمانی عادی و مناسب تلقی میشود که اولا بدون دغدغه تمام شدن حجم بشود به صورت آنلاین ویدئو تماشا کرد آنهم با اینترنت ثابت نه همراه، ثانیا محدودیت وبسایتهایی مانند یوتیوب و توئیتر برداشته شود در حال حاضر بسیاری از محتوای آموزشی برای من یوتیوب است که متاسفانه محدودیت شدید حجم وجود دارد که البته برای آپارات هم بحث محدودیت فیلم صادق است.» پیامکهای تبلیغاتی همچنان مزاحم مردم بخشی از مردم نیز از عدم قطع پیامکهای تبلیغاتی و ارزش افزوده گلایه کرده و اعلام کردهاند که با وجود اجرای طرحی جدید همچنان پس از ۲۴ ساعت ممکن است پیامکهای تبلیغاتی آنها بار دیگر فعال شود. در این زمینه برخی کاربران بر روی صفحه وزیر ارتباطات نوشتهاند:
«۸۰۰ را هم گرفتم باز پیامک تبلیغاتی از همراه اول میگیرم.»
«این کد را هم که میزنیم تنها ۲۴ ساعت پیامکها غیرفعال میشوند»
«جناب وزیر تو رو خدا جلوی این پیامکهای تبلیغاتی را بگیرید من هر روشی را امتحان کردم در برخی اپراتورها تنها ۲۴ ساعت غیرفعال میشود.»
«پدرمان در آمد از این تبلیغات»
مشکلات مربوط به آنتندهی برخی از کاربران نیز از عدم دریافت خدمات مناسب از سوی اپراتورها گلایه داشته و مسائلی در اینباره مطرح کردند. در برخی از این نوشتهها آمده است:
«جناب وزیر ۲۴ ساعت است که صورت حساب پرداخت شده اما باز خدمات خط فعال نمیشود.»
«اینجا آبادان است، فقط در عید سرعت اینترنت را مثل 3G بالا بردند و پس از آن از ۱۳ نوروز به بعد باز به حال اول برگشت حجم دزدی که دیگر به جای خود، ۵۰۰۰ تومان شارژ میکنی روز بعد تمام میشود برای همه کاربران هم وضعیت همینطور است.»
گلایههایی نیز از مردم استانهای مختلف در زمینه وضعیت اپراتورهای مختلف مطرح میشود.
«آقای دکتر لطفا مشکلات اینترنت نسل ۳ را در تهران پیگیری کنید خجالتآور است که در پایتخت بسیاری از مناطق هنوز به سان سابق از اینترنت نسل ۲ بهره میبرند»
فرد دیگری نیز بر روی یکی از صفحات وزیر ارتباطات نوشته است:«یکسال است که مشکل آنتندهی داریم و مشکل خود را از شهریورماه در سامانه ۱۹۵ هم ثبت کردهایم و اپراتور هیچگونه پیگیری نکرده است.»
علاوه بر این مسائل کاربران در صفحات وزیر موضوعات مختلف دیگری نیز مطرح کردهاند که از جمله آنها میتوان به فیلترشدن کانالهای خبری، عدم بهرهگیری از تمام ظرفیت 4G، لزوم ارزانشدن شارژ اینترنت و حل مشکلات اینترنت نسل ۳، باقیماندن IPهای ایرانی در تحریم، بحث فیلترینگ تلگرام و مسائل بیربطی از جمله این موارد است.