ایتنا - ما میدانیم که سالهاست در حال رخ دادن است اما اینک آمار دولتی ثابت میکند که در سال 2016 تعداد شغلهای مرتبط با روزنامهنگاری سنتی در برابر آنلاین کاهش یافته است.
به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، مهاجرت بهسوی دیجیتالی شدن از دهه ۱۹۹۰ آغاز شد و به موازی رشد اینترنت روزنامههای سنتی وضعیت وخیمی پیدا کردند.
اداره آمار کار آمریکا/ BLS با انتشار گزارش درباره شغلهایی که متحول شدهاند با اشاره مستقیم به شغل روزنامهنگاری سنتی و مقایسه آن با روزنامهنگاری آنلاین نشان داده است که مهاجرت دیجیتالی در سال ۲۰۱۶ به اوج خود رسیده و عملاً روزنامهنگاری سنتی بهدست اینترنت و دنیای دیجیتال و آنلاین اشباعشده است.
بر اساس این آمار، روزنامهنگاری سنتی از ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۶ بیش از ۹۰ درصد ریزش شغلی داشته و از ۴۵۸ هزار شغل به ۱۸۳ هزار تنزل پیداکرده است. در همین مدت شغلهای مرتبط با رسانههای دیجیتال از ۳۰ هزار به ۱۹۸ هزار شغل افزایش پیداکرده است.
در طول بیش از یک دهه ترند شغلی از سنتی به آنلاین تغییر شیفت پیداکرده و چشمانداز شغلی نشان میدهد که این روند همچنان ادامه داشته باشد.
اغلب روزنامههای آمریکایی بهسوی دنیای آنلاین مهاجرت کردهاند که واشنگتنپست و نیویورکتایمز ازایندست است. در اوت ۲۰۱۵ نیویورکتایمز اعلام کرد بیش از ۱ میلیون مشترک آنلاین ماهانه برای خود ثبت کرده است، هرچند ادامه ضرر و زیان رسانههای کاغذی همچنان ادامه دارد.
بر این اساس نیویورکتایمز در فصل اول ۲۰۱۶ رقم ضرر و زیان مالی خود را ۱۴ میلیون دلار علیرغم رشد آنلاین خود اعلام کرد. در حال حاضر تعداد مشترکین آنلاین نیویورکتایمز به ۱.۲ میلیون کاربر رسیده است.
همچنین کارگران بخش رادیو نیز با کاهش ۲۵ درصدی روبرو شده و تعداد شغلها از ۱۱۹ هزار به ۸۷ هزار تنزل پیداکرده است.
از سوی دیگر شغلهای بخش تولیدات ویدئویی و صنعت ویدئویی با رشد ۱۶۲ درصدی روبرو شده و شغلها از ۹۲ هزار به ۲۳۹ هزار افزایشیافته است.